Partnerzy serwisu:

Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców

Redakcja/inf. pras. 03.11.2019

arrow
arrow
Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców
Wizualizacja PZ fot. Port Gdynia
Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców
Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców
Wybrano doradcę, który będzie świadczył usługi consultingowe przy projektowaniu budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Wykonawca, czyli trzy firmy występujące razem, zajmie się przede wszystkim zagadnieniami ekonomiczno-finansowymi, prawnymi oraz technicznymi.
Najkorzystniejszą ofertę złożyły trzy firmy występujące wspólnie, czyli Ernst & Young sp. z o.o., Domański Zakrzewski Palinka sp. k. oraz WYG International sp. z o.o.
Gdyński Port Zewnętrzny zostanie wybudowany w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jest to formuła, która pozwala wykorzystać kapitał, wiedzę i doświadczenie sektora prywatnego w finansowaniu inwestycji i usług publicznych.

Jak czytamy w komunikacie opublikowanym przez Port Gdynia, zarząd zamierza zrealizować tę inwestycję zgodnie z przyjętą przez Radę Ministrów „polityką w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego”. Budowa Portu Zewnętrznego zwiększy potencjał przeładunkowy portu oraz pozycję konkurencyjną w regionie Morza Bałtyckiego w tej formule. Współpraca z doświadczonym doradcą jest gwarantem wyboru najlepszego partnera prywatnego do realizacji tego przedsięwzięcia.

Formuła PPP jest, zdaniem Portu Gdynia, potrzebna, by osiągnąć cel wyznaczony w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, czyli wskaźnik mówiący o 25 proc. udziału inwestycji w PKB.
9 sierpnia br. Sejm przyjął specustawę o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych. Ma ona na celu wprowadzenie ułatwień, umożliwiających sprawną realizację projektów rozbudowy portów morskich. Według szacunków resortu bez nowej ustawy proces przygotowania inwestycji trwałby 7 lat, ale dzięki ustawie zostanie on skrócony do 3–4 lat.

Głębokowodny Port Zewnętrzny Portu Gdynia powstanie na sztucznym lądzie, w oparciu o istniejące nabrzeża: Śląskie i Szwedzkie. Będzie on wychodził ponad obecny falochron ochronny, przez co zwiększy powierzchnię portu o 151 ha oraz zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony