Budowa kluczowej trasy na Podkarpaciu nabiera rozpędu

fot. GDDKiA
Kompletne jest już ekspresowe połączenie drogowe między Lublinem i Rzeszowem, ruszyły także roboty na trasie S19 w kierunku Babicy. Kolejne 4 odcinki Via Carpatii znalazły wykonawców, a dwa ostatnie są w procedurze przetargowej na wykonawcę budowlanego. Tak na koniec 2022 roku wygląda zaawansowanie prac przy realizacji kluczowej trasy w województwie podkarpackim.
Obecnie na terenie woj. podkarpackiego kierowcy mają do dyspozycji 82 km drogi ekspresowej S19 – trasy Via Carpatia. Ostatnim oddanym odcinkiem jest 8-kilometrowy fragment Zdziary – Rudnik nad Sanem. Domknął on połączenie od granicy z woj. lubelskim (a jednocześnie od Lublina) do stolicy woj. podkarpackiego.
Do przodu idą także prace na dalszych odcinkach trasy. Ruszyły już roboty na odcinku Rzeszów Południe – Babica. W tym roku rozpocznie się drążenie tunelu, do czego wykorzystana będzie transportowana przez Polskę maszyna TBM.
Spośród sześciu następnych odcinków trzy czekają już na decyzję ZRID. Są to: Babica – Jawornik (długość 11,6 km, wartość umowy na realizację: 1,2 mld zł, wykonawca: Intercor), Krosno – Miejsce Piastowe (długość 10,3 km, wartość umowy na realizację: 365 mln zł, wykonawca: Aldesa) oraz Miejsce Piastowe – Dukla (długość: 10,09 km, wartość umowy: 478 mln zł, wykonawca: Strabag).
Dla dwóch odcinków w tym roku ma być złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację. Mowa o fragmentach: Domaradz – Krosno (długość 12,5 km, wartość umowy: 1,1 mld zł, wykonawca: Mostostal Warszawa) oraz Dukla – Barwinek (długość 18,2 km, wartość umowy: 1,5 mld zł, wykonawca: Polaqua).
Jesienią podpisana została także umowa na dobudowę drugiej jezdni S19 Sokołów Małopolski Północ – Jasionka. Jezdnie na odcinku 13,8 km za 272 mln zł ma wybudować Strabag.
Na etapie przetargu budowalnego są dwa odcinki S19 na Podkarpaciu: Jawornik – Lutcza (5,2 km) i Lutcza – Domaradz (6,4 km). W pierwszym przypadku oferty zostały już otwarte, czekamy na wskazanie najkorzystniejszej spośród 7 propozycji. Gorzej sytuacja wygląda na odcinku do Domaradza, gdzie przetarg został ogłoszony już po raz trzeci – w dwóch poprzednich postepowaniach oferty przekroczyły zaplanowany budżet.
Do przodu idą także prace na dalszych odcinkach trasy. Ruszyły już roboty na odcinku Rzeszów Południe – Babica. W tym roku rozpocznie się drążenie tunelu, do czego wykorzystana będzie transportowana przez Polskę maszyna TBM.
Spośród sześciu następnych odcinków trzy czekają już na decyzję ZRID. Są to: Babica – Jawornik (długość 11,6 km, wartość umowy na realizację: 1,2 mld zł, wykonawca: Intercor), Krosno – Miejsce Piastowe (długość 10,3 km, wartość umowy na realizację: 365 mln zł, wykonawca: Aldesa) oraz Miejsce Piastowe – Dukla (długość: 10,09 km, wartość umowy: 478 mln zł, wykonawca: Strabag).
Dla dwóch odcinków w tym roku ma być złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację. Mowa o fragmentach: Domaradz – Krosno (długość 12,5 km, wartość umowy: 1,1 mld zł, wykonawca: Mostostal Warszawa) oraz Dukla – Barwinek (długość 18,2 km, wartość umowy: 1,5 mld zł, wykonawca: Polaqua).
Jesienią podpisana została także umowa na dobudowę drugiej jezdni S19 Sokołów Małopolski Północ – Jasionka. Jezdnie na odcinku 13,8 km za 272 mln zł ma wybudować Strabag.
Na etapie przetargu budowalnego są dwa odcinki S19 na Podkarpaciu: Jawornik – Lutcza (5,2 km) i Lutcza – Domaradz (6,4 km). W pierwszym przypadku oferty zostały już otwarte, czekamy na wskazanie najkorzystniejszej spośród 7 propozycji. Gorzej sytuacja wygląda na odcinku do Domaradza, gdzie przetarg został ogłoszony już po raz trzeci – w dwóch poprzednich postepowaniach oferty przekroczyły zaplanowany budżet.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |