Partnerzy serwisu:

Budowa mostu w ciągu POW czasowo wstrzymana. Idzie fala powodziowa

ep. 27.05.2019

Budowa mostu w ciągu POW czasowo wstrzymana. Idzie fala powodziowa
fot. GDDKiA
W weekend wykonawca tzw. mostu południowego w Warszawie przeprowadził ewakuację z terenu budowy. Trzeba przeczekać falę wezbraniową na Wiśle.
Most przez Wisłę w południowej części stolicy powstaje w ramach budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. To tzw. zadanie B realizowane przez konsorcjum Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt oraz PBDiM.

Cały odcinek liczy 6,45 km długości, z tego sam most to 1,5 km trasy. W ramach przeprawy powstają dwa niezależne obiekty – każdy będzie mieścił jedną jezdnię (w jednym kierunku) z czterema pasami ruchu.

Most powstanie dzięki wykorzystaniu trzech technologii – po prawej stronie Wisły, na Wawrze, z wykorzystaniem maszyny MMS, część nad Wisłą przy użyciu metody nawisowej, a od lewego brzegu, po stronie Wilanowa nasuwanie.

Teraz, ze względu na falę wezbraniową, prace przybudowie mostu zostały wstrzymane. Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, która jest inwestorem dla tego zadania, akcja była przygotowywana od ubiegłego tygodnia, a sama ewakuacja została przeprowadzona w weekend.

Obecnie prace zostały wstrzymane zarówno w nurcie rzeki (3 podpory), jak i po obu brzegach na terenach zalewowych. Zdemontowany został także most pontonowy, który służył jako droga technologiczna w poprzek nurtu.

– Na barkach – elementach mostu zostały umiejscowione materiały przeniesione ze sztucznych wysp usypanych wokół podpór nurtowych. Barki zostały bezpiecznie zacumowane. Na terenach zalewowych po obu brzegach następuje pełna demobilizacja – informuje Malgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiej GDDKiA. W bezpieczne miejsca przeniesione zostały materiały, ciężki i lekki sprzęt, a także kontenery zaplecza budowy. – Całość odbywała się sprawnie, zgodne z przygotowanym wcześniej planem ewakuacji – podsumowała ewakuację Małgorzata Tarnowska.

Odcinek B zawiera się pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Częścią kontraktu jest też budowa węzłów.

Trasa ma być gotowa w drugiej połowie 2020 roku. Na koniec kwietnia zaawansowanie finansowe na tym odcinku wynosiło prawie 60 proc.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony