Partnerzy serwisu:

Budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni z udziałem Multiconsult Polska

inf. pras. 08.05.2019

Budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni z udziałem Multiconsult Polska
Fot. Port Gdynia
Port Zewnętrzny w znaczący sposób wzmocni potencjał Portu Gdynia. Jego centralna część – Morski Terminal Kontenerowy – ma posiadać w pierwszym wariancie możliwość przeładunkową 2 mln TEU. W prace związane z zapewnieniem odpowiedniego dostępu komunikacyjnego do portu zaangażowana jest firma Multiconsult Polska.
Docelowo długość nabrzeża w Porcie Zewnętrznym ma wynieść 2500 m, a jego szerokość 700 metrów. Dzięki realizacji tej inwestycji Gdynia będzie mogła poszczycić się 30 tys. TEU maksymalnej wielkości obsługiwanych kontenerowców (o długości 490 m i szerokości 72 m).

Firma Multiconsult Polska jest zaangażowana w realizację dwóch zadań, związanych z obsługą komunikacyjną portu w Gdyni. Pierwsze realizowane dla PKP PLK dotyczy poprawy kolejowego dostępu do portu. Spółka zakończyła już główne prace projektowe związane z opracowaniem dokumentacji budowlanej dla tego przedsięwzięcia.
Z kolei w marcu 2019 roku Multiconsult Polska zakończyła pierwszy etap prac projektowych dotyczących przygotowania Studium Komunikacyjnego – opracowanie wariantowej koncepcji „Obsługi komunikacyjnej zewnętrznych pirsów portu Gdynia”. Te prace realizowane są na zlecenie Zarządu Morskiego Portu w Gdyni.

Priorytetem w tym przypadku jest zapewnienie sprawnego układu komunikacyjnego i zagwarantowanie bezkolizyjnego dostępu drogowego spełniającego standardy drogi krajowej, dwujezdniowej klasy GP w standardzie drogi TEN-T. Stanowić ma ona przedłużenie tzw. Drogi Czerwonej – mówi Tomasz Kammer, Kierownik Projektu, Multiconsult Polska.

Opracowywane dokumentacje – zlecane przez PKP PLK oraz Zarząd Morski Portu w Gdyni – mają być podstawą do budowy infrastruktury integrującej port z innymi elementami Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Przeanalizowane zostały 3 korytarze dostępu do Portu Zewnętrznego, przy czym w każdym z nich wzięto pod uwagę różne podwarianty. Wykonano analizę porównawczą poszczególnych wariantów wraz z porównaniem szacunkowych kosztów realizacji inwestycji.

Aktualnie Zarząd Morski Portu Gdynia razem z Urzędem Miasta Gdynia stoją przed wyborem optymalnego wariantu obsługi komunikacyjnej Portu Zewnętrznego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony