Partnerzy serwisu:

Budowa WOW przez Wesołą od 2023 roku?

ep. 08.01.2019

Budowa WOW przez Wesołą od 2023 roku?
fot. GDDKiA
W pierwszym kwartale tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłosić przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla odcinka wschodniej obwodnicy Warszawy od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Inwestor ma już decyzję środowiskową dla tej inwestycji.
Jak pisaliśmy, 28 grudnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Dokument wydany został dla tzw. wariantu zielonego, przebiegającego m.in. przez tzw. las milowy w Wesołej, przez którą cześć trasy ma być poprowadzona na nasypie. Ten wariant był wielokrotnie oprotestowywany przez mieszkańców. Należy się liczyć z tym, że lokalne środowiska będą się odwoływać od wydanej decyzji.

Inwestor może działać

Decyzja ma jednak rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że inwestor, niezależnie od ewentualnych odwołań, może prowadzić działania w celu uzyskania kolejnych dokumentów związanych z planowaną inwestycją.

W tym przypadku kolejnym etapem będzie przygotowanie materiałów i ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej. Jak informuje GDDKiA w Warszawie, będzie ona uszczegółowieniem technicznym zapisów wynikających z decyzji środowiskowej, takich jak np. zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Wykonane zostaną również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej GDDKiA planuje na I kwartał tego roku. W I kwartale 2021 r. ma natomiast być ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy w systemie projektuj i buduj, z którym w IV kwartale 2021 roku GDDKiA planuje podpisać umowę. Jeśli to się uda, to okres realizacji robót budowlanych przypadłby na lata 2023 – 2025.

Gdyby się jednak okazało, że wskutek odwołań, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska podważyłaby wydaną decyzję, cały proces zostałby wstrzymany, a inwestor musiałby ponownie ubiegać się o ten dokument.

Przypomnijmy, dla tego odcinka decyzja środowiskowa była już raz wydana. Dokument wydany w 2007 roku został jednak unieważniony z przyczyn proceduralnych. Wówczas brany był pod uwagę wariant przebiegający przez obrzeża dzielnicy Wesoła, bliższy temu, za którym obecnie opowiada się spora część mieszkańców Wesołej, jak i Sulejówka.

Co ma być zbudowane

Na mocy wydanej decyzji środowiskowej dla wariantu zielonego ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa (w ciągu S17) o długości ok. 10,2 km, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku.

 
fot. GDDKiA
Droga będzie przebiegać przez Zielonkę, warszawskie dzielnice Rembertów i Wesoła oraz Sulejówek. Na trasie przewidziano dwa węzły: Rembertów (na przecięciu z ul. Okuniewską w ciągu DW-637) oraz Poligon na połączeniu z ul. gen. A. Chruściela „Montera” przeznaczony tylko dla potrzeb wojska.

Powstaną też drogi dojazdowe i obsługujące tereny przyległe, obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowane zostaną skrzyżowania, w tym z liniami kolejowymi oraz usunięte zostaną kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną.

Jak podaje warszawska GDDKiA, koszty inwestycji, wraz z dokumentacją, wykupami gruntów i realizacją to ok. 1,2 mld zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony