Partner serwisu

Bydgoszcz. Nakielska drogą wojewódzką i z szansą na środki z UE

Przemysław Farsewicz 28.09.2022

Bydgoszcz. Nakielska drogą wojewódzką i z szansą na środki z UE
fot. Google Maps
Nastały zmiany drogowe w Bydgoszcz, ale na razie wyłącznie formalne. Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego zmienił status ulicy Nakielskiej. Od nowego roku droga będzie miała status wojewódzkiej i większe szanse na przebudowę.
Ulica Nakielska w Bydgoszcz do węzła Miedzyń od nowego roku będzie już drogą wojewódzką. Taką zmianę przegłosowali radni Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Ma to umożliwić pozyskanie dofinansowania unijnego na przebudowę traktu – co jest niemożliwe w przypadku dróg gminnych i powiatowych. Samorząd liczy, że roboty mogłyby być finansowane z puli środków przeznaczonych na lata 2021-27.

Starania zmiany statusu Nakielskiej czynił już w ubiegłym roku prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. Zaproponowano wówczas marszałkowi ustanowienia drogą wojewódzką odcinka od węzła Bydgoszcz Miedzyń, na drodze S5, do ronda Grunwaldzkiego, gdzie droga łączy się z drogą wojewódzką nr 238. Mowa więc o odcinku o długości ponad 7 km. Większość – bo 6,5 kilometra – biegnie w granicach Bydgoszczy, a ok. 900 metrów już poza miastem.

W uzasadnieniu uchwały uargumentowano podwyższenie kategorii, że przyczyni się to do stworzenia połączenia pomiędzy drogami wyższych kategorii i podniesie znaczenie tej drogi w układzie komunikacyjnym województwa. – Usprawni ruch w postaci skrócenia czasu przejazdu oraz przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej wraz z zachowaniem spójności układu drogowego na terenie Bydgoszczy – czytamy w dokumencie.

Tymczasem miasto przygotowuje się do rozbudowy ulicy Nakielskiej od strony projektowej. To jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji przez bydgoszczan. Jesienią zeszłego roku odbyły się konsultacje społeczne. Całą inwestycję podzielono na trzy etapy: odcinek Łochowska-Nasypowa, odcinek Wiadukt-Nasypowa oraz odcinek Nasypowa – rondo Grunwaldzkie.

Analizowane warianty różniły się rozwiązanymi między ulicami Nasypową i Wrocławską. Jeden zakładał budowę torowiska tramwajowego na środku jezdni i powstanie podwyższonych przystanków oraz czterech pasów ruchu dla samochodów. Natomiast kolejny wariant zakładał budowę wspólnego pasa tramwajowo-autobusowego oraz powstanie dwóch pasów ruchu dla samochodów oraz ścieżką rowerową. Ostatni wariant zakładał trzy pasy ruchu oraz rozbudowę torowiska tramwajowego do układu dwutorowego.

Do miejskich drogowców wiosną tego roku spłynęło po konsultacjach 70 wypełnionych kart. Przebieg konsultacji śledziło on-line ogółem 2,4 tys. uczestników. – Trwają prace koncepcyjno-projektowe – podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Jak przekazuje, najbardziej zaawansowane prace są nad dokumentacją dla odcinka Łochowska – Bronikowskiego. Po konsultacjach, pozyskiwana jest decyzja środowiskowa, która zakończy prace nad koncepcją rozbudowy Nakielskiej. Jeszcze w tym roku planowany jest przetarg na projekt budowlany i wykonawczy. Jak przekazuje rzecznik, w przypadku kolejnego odcinka sprawę utrudniają uzgodnienia z kolejarzami na temat pogodzenia rozbudowy ulicy Nakielskiej z rozbudową torów, które prowadzą w kierunku Kcynii i Nowej Wsi Wielkiej.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony