Bydgoszcz. Zakończył się remont wiaduktów warszawskich





Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy zakończył naprawę wiaduktów warszawskich. Prace pozwolą na bezpieczne korzystanie z obiektów na kolejne 10 lat. Wzmocniony obiekt pozwala na wprowadzenie nowej organizacji ruchu, ułatwiającej przejazd. Znikną tymczasowe bariery dzielące pasy ruchu, podniesiony zostanie limit prędkości.
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze miały charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną przez drogowców ekspertyzą, pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat. – Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów. Wstępne koszty nowej przeprawy to ok. 200 mln – przekazuje ZDMiKP w Bydgoszczy.
Co prawda oba wiadukty wyremontowano kilkanaście lat temu, jednak potem degradacji ulegały pozostałe elementy. Kończące się obecnie prace polegały m.in. na wykonaniu podparcia obiektów. Wykorzystano do tego osiem podpór – każda składa się z czterech żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym.
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.
Docelowo prędkość na obiektach zostanie podniesiona z dotychczasowych 30 do 50 km/h (pojazdy ciężarowe do 40 km/h.) Zgodnie z zaleceniami ekspertów, pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika). Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t. Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas. Zlikwidowane zostaną też plastikowe bariery na jezdni, pomiędzy pasami ruchu. Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Co prawda oba wiadukty wyremontowano kilkanaście lat temu, jednak potem degradacji ulegały pozostałe elementy. Kończące się obecnie prace polegały m.in. na wykonaniu podparcia obiektów. Wykorzystano do tego osiem podpór – każda składa się z czterech żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym.
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.
Docelowo prędkość na obiektach zostanie podniesiona z dotychczasowych 30 do 50 km/h (pojazdy ciężarowe do 40 km/h.) Zgodnie z zaleceniami ekspertów, pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika). Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t. Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas. Zlikwidowane zostaną też plastikowe bariery na jezdni, pomiędzy pasami ruchu. Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |