Cała trasa S10 Bydgoszcz – Toruń ma wykonawców

fot. Google Maps
Konsorcjum Rubau Polska i Poltores wybuduje drogę ekspresową S10 Toruń Zachód – Toruń Południe. Ostatnia, czwarta, umowa na budowę trasy łączącej dwie aglomeracje została podpisana.
Chodzi o odcinek o długości 11,8 km. Droga do podpisania umowy była dość długa. Wykonawcę, z którym zawarto kontrakt, wybrano dopiero za trzecim razem. Za pierwszym razem wykonawca – NDI – zrezygnował z podpisania umowy z uwagi na nowe okoliczności na rynku po wybuchu wojny na Ukrainie. Drugi – Polaqua – został unieważniony przez KIO.
Wartość zawartej umowy to blisko 340 mln zł. W ramach tej kwoty wykonawca zaprojektuje i wybuduje drogę ekspresową między węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe wraz z dwoma węzłami Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice. Nowa trasa skróci i ułatwi dojazd do autostrady A1 dla kierowców jadących z Bydgoszczy, a także ułatwi dostęp do A1 kierowcom z Torunia.
To odcinek stanowiący południową obwodnicę Torunia. Został wybudowany w 2006 roku jako droga jednojezdniowa. – W ramach realizacji zadania ul. Bydgoska w Toruniu (odcinek dawnej DK10, odłączony wraz z budową obwodnicy) zostanie na nowo połączona z obecną drogą krajową nr 10 w Cierpicach, jako droga dojazdowa rangi wojewódzkiej – wyjaśnia GDDKiA.
Na wykonanie inwestycji jest 41 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Pierwszych 15 miesięcy to czas na złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Ta trasa była przez pewien czas typowana do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, ostatecznie rząd wycofał się z tego planu i wpisał inwestycję do Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023.
Na etapie przygotowywani inwestycji rozpatrywane były m.in. odwołania od decyzji środowiskowej. W ich wyniku Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył na GDDKiA dodatkowe obowiązki. Chodzi m.in. o wykonanie dodatkowych trzech górnych przejść dla zwierząt dużych (z tego jedno zarówno nad drogą, jak i linią kolejową), a także kilku przepustów dla małych zwierząt. Zwiększone zostały także parametry przejścia dla zwierząt zintegrowanego ze Strugą Młyńską w okolicy Solca Kujawskiego oraz przejścia dla zwierząt w miejscu przekroczenia Strugi.
Zwiększono również zakres kompensacji przyrodniczej – chodzi m.in. większą liczbę budek lęgowych dla ptaków i skrzynek rozrodczych dla nietoperzy, a także wykonania dodatkowego siedliska zastępczego dla płazów i nakłada obowiązek wykonania mikrosiedlisk dla gadów.
Wartość zawartej umowy to blisko 340 mln zł. W ramach tej kwoty wykonawca zaprojektuje i wybuduje drogę ekspresową między węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe wraz z dwoma węzłami Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice. Nowa trasa skróci i ułatwi dojazd do autostrady A1 dla kierowców jadących z Bydgoszczy, a także ułatwi dostęp do A1 kierowcom z Torunia.
To odcinek stanowiący południową obwodnicę Torunia. Został wybudowany w 2006 roku jako droga jednojezdniowa. – W ramach realizacji zadania ul. Bydgoska w Toruniu (odcinek dawnej DK10, odłączony wraz z budową obwodnicy) zostanie na nowo połączona z obecną drogą krajową nr 10 w Cierpicach, jako droga dojazdowa rangi wojewódzkiej – wyjaśnia GDDKiA.
Na wykonanie inwestycji jest 41 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Pierwszych 15 miesięcy to czas na złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Ta trasa była przez pewien czas typowana do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, ostatecznie rząd wycofał się z tego planu i wpisał inwestycję do Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023.
Na etapie przygotowywani inwestycji rozpatrywane były m.in. odwołania od decyzji środowiskowej. W ich wyniku Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył na GDDKiA dodatkowe obowiązki. Chodzi m.in. o wykonanie dodatkowych trzech górnych przejść dla zwierząt dużych (z tego jedno zarówno nad drogą, jak i linią kolejową), a także kilku przepustów dla małych zwierząt. Zwiększone zostały także parametry przejścia dla zwierząt zintegrowanego ze Strugą Młyńską w okolicy Solca Kujawskiego oraz przejścia dla zwierząt w miejscu przekroczenia Strugi.
Zwiększono również zakres kompensacji przyrodniczej – chodzi m.in. większą liczbę budek lęgowych dla ptaków i skrzynek rozrodczych dla nietoperzy, a także wykonania dodatkowego siedliska zastępczego dla płazów i nakłada obowiązek wykonania mikrosiedlisk dla gadów.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |