Chlorek wapnia na drogi nieutwardzone?

fot. Pixabay
Chlorek wapnia skutecznie walczy z pyłem na drogach, placach i parkingach oraz obniża koszty utrzymania nieutwardzonych nawierzchni o nawet 80 proc. – przekonuje Grupoa Ciech.
W wielu rozwiniętych krajach chlorek wapnia nie tylko ogranicza pylenie i kurz, ale jednocześnie przyczynia się do znacznego, bo sięgającego nawet 80 proc., ograniczenia kosztów utrzymania dróg dzięki jego właściwościom zwiększającym wytrzymałość
i integralność nieutwardzonych nawierzchni. Stosowanie chlorku wapnia nie tylko zmniejsza koszty funkcjonowania np. samorządów czy instytucji, ale także wpływa na poprawę jakości życia mieszkańców.
W Polsce cały czas liczba nieutwardzonych dróg, parkingów, placów czy podwórek jest znacząca. Tymczasem nieutwardzone tereny, w tym drogi szutrowe, stanowią problem ze względu na niższą trwałość oraz wysokie koszty utrzymania. Drogi szutrowe mają negatywny wpływ na komfort życia mieszkańców z uwagi na wysokie zapylenie. Według badań każdy samochód poruszający się drogą nieutwardzoną może powodować ubytek ponad 600 kg materiału wierzchniego rocznie/km, co wiąże się z wysokimi kosztami częstej konserwacji dróg. Co więcej, kurz wpływa negatywnie na estetykę otoczenia, komfort życia oraz koszty ponoszone przez mieszkańców, m.in. poprzez konieczność czyszczenia elewacji i częstego mycia okien, zapychanie się filtrów w klimatyzatorach czy kurz dostający się do wnętrza pomieszczeń.
Chlorek wapnia jest stosowany od lat w wielu krajach rozwiniętych – w Skandynawii, krajach alpejskich, Kanadzie czy USA. Zastosowanie chlorku wapnia zapewnia długotrwałą ochronę dróg przed erozją nawierzchni, ogranicza tworzenie się wybojów i kolein oraz eliminuje pylenie. Redukuje ono koszt zakupu materiałów służących do wypełnienia i konserwacji dróg nawet o 80%, a koszty użycia sprzętu i siły roboczej – nawet o 50%. Przy regularnym stosowaniu zmniejsza także częstotliwość prac regeneracyjnych, nawet o 10 lat.
– To rozwiązanie, które jest w stanie pogodzić potrzeby mieszkańców w zakresie komfortu życia z możliwościami finansowymi miast, gmin, przedsiębiorstw czy osób fizycznych. Warto podkreślić, że zastosowanie chlorku wapnia jest bardziej opłacalne w porównaniu z innymi środkami służącymi do redukcji pyłów – np. emulsji olejowych czy wody. Chlorek wapnia jest również produktem przyjaznym dla środowiska naturalnego i przy odpowiednim użyciu nie ma negatywnego wpływu na rośliny i zwierzęta – mówi Hanna Giszter, dyrektor sprzedaży w Business Unit Soda w Grupie Ciech.
Chlorek wapnia ma także inne zastosowania, m.in. doskonale sprawdza się w walce z oblodzeniem. Zimą produkt ten zapewnia nawet trzykrotnie dłuższy okres działania niż sól drogowa, szczególnie w temperaturach niższych niż minus sześć stopni. Według badań, w ciągu godziny roztwór wodny chlorku wapnia powoduje ubytek 10-cm warstwy śniegu, podczas gdy roztwór soli drogowej w tym samym czasie powoduje ubytek rzędu kilku milimetrów.
i integralność nieutwardzonych nawierzchni. Stosowanie chlorku wapnia nie tylko zmniejsza koszty funkcjonowania np. samorządów czy instytucji, ale także wpływa na poprawę jakości życia mieszkańców.
W Polsce cały czas liczba nieutwardzonych dróg, parkingów, placów czy podwórek jest znacząca. Tymczasem nieutwardzone tereny, w tym drogi szutrowe, stanowią problem ze względu na niższą trwałość oraz wysokie koszty utrzymania. Drogi szutrowe mają negatywny wpływ na komfort życia mieszkańców z uwagi na wysokie zapylenie. Według badań każdy samochód poruszający się drogą nieutwardzoną może powodować ubytek ponad 600 kg materiału wierzchniego rocznie/km, co wiąże się z wysokimi kosztami częstej konserwacji dróg. Co więcej, kurz wpływa negatywnie na estetykę otoczenia, komfort życia oraz koszty ponoszone przez mieszkańców, m.in. poprzez konieczność czyszczenia elewacji i częstego mycia okien, zapychanie się filtrów w klimatyzatorach czy kurz dostający się do wnętrza pomieszczeń.
Chlorek wapnia jest stosowany od lat w wielu krajach rozwiniętych – w Skandynawii, krajach alpejskich, Kanadzie czy USA. Zastosowanie chlorku wapnia zapewnia długotrwałą ochronę dróg przed erozją nawierzchni, ogranicza tworzenie się wybojów i kolein oraz eliminuje pylenie. Redukuje ono koszt zakupu materiałów służących do wypełnienia i konserwacji dróg nawet o 80%, a koszty użycia sprzętu i siły roboczej – nawet o 50%. Przy regularnym stosowaniu zmniejsza także częstotliwość prac regeneracyjnych, nawet o 10 lat.
– To rozwiązanie, które jest w stanie pogodzić potrzeby mieszkańców w zakresie komfortu życia z możliwościami finansowymi miast, gmin, przedsiębiorstw czy osób fizycznych. Warto podkreślić, że zastosowanie chlorku wapnia jest bardziej opłacalne w porównaniu z innymi środkami służącymi do redukcji pyłów – np. emulsji olejowych czy wody. Chlorek wapnia jest również produktem przyjaznym dla środowiska naturalnego i przy odpowiednim użyciu nie ma negatywnego wpływu na rośliny i zwierzęta – mówi Hanna Giszter, dyrektor sprzedaży w Business Unit Soda w Grupie Ciech.
Chlorek wapnia ma także inne zastosowania, m.in. doskonale sprawdza się w walce z oblodzeniem. Zimą produkt ten zapewnia nawet trzykrotnie dłuższy okres działania niż sól drogowa, szczególnie w temperaturach niższych niż minus sześć stopni. Według badań, w ciągu godziny roztwór wodny chlorku wapnia powoduje ubytek 10-cm warstwy śniegu, podczas gdy roztwór soli drogowej w tym samym czasie powoduje ubytek rzędu kilku milimetrów.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |