Partnerzy serwisu:

Co się dzieje na DK-1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza

Redakcja/inf. pras. 24.09.2021

Co się dzieje na DK-1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza
fot. GDDKiA
Do listopada 2023 roku ma jeszcze trwać przebudowa krajowej jedynki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza do parametrów drogi ekspresowej. Na blisko 7-kilometrowym odcinku zakończono już rozbiórkę starej jezdni. Obecnie priorytetem jest budowa kładek w Dąbrowie Górniczej, które umożliwią ruch pieszy nad placem budowy.
Umowa na realizację tego odcinka został zawarta we wrześniu 2020 roku z firmą Budimex. Inwestor poinformował właśnie co się dzieje na placu budowy.

W pierwszej kolejności budowane są obiekty, które poprawią funkcjonowanie osobom mieszkającym w pobliżu przyszłej ekspresówki. Chodzi o kładki dla pieszych, z których jedna jest zlokalizowana przy ulicy Karsów, gdzie obecnie ruch pieszy jest sterowany wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Drugi obiekt znajduje się przy ulicy Kusocińskiego. Oba mają być udostępnione w trzecim kwartale 2022 r.

Jak podano, główny front robót realizowany jest na zamkniętym odcinku jezdni w kierunku południowym. Obecnie dwukierunkowy ruch na jezdni w kierunku północnym odbywa się po jednym pasie w każdą stronę. Tylko w okolicach nowo budowanych obiektów mostowych ruch odbywa się po zewnętrznych pasach jezdni w obu kierunkach – informuje GDDKiA. Bezpieczne włączanie się do ruchu na przebudowywany odcinku umożliwiają dwa tymczasowe ronda.

Właśnie zakończyły się prace rozbiórkowe na dotychczasowej jezdni. Wykonawca sfrezował istniejącą nawierzchnię oraz zdjął humus w pasie drogi. Prace te realizowano na zamkniętym dla ruchu odcinku jezdni, prowadzącym w stronę Tychów, węźle Dąbrowa Górnicza Pogoria i w rejonie nowo budowanego węzła Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

W trakcie prac sfrezowano ok 18 tys. m3 starej nawierzchni, to około 44 tys. ton destruktu. Aby wywieźć materiał pofrezowy, potrzeba było ok. 1700 samochodów ciężarowych. Z terenu przyległego do drogi pasa drogowego zdjęto ok. 40 tys. m3 humusu, o wadze około 72 tys. ton. Do jego wywozu potrzebne było prawie 2800 samochodów ciężarowych.

Zakończenie prac rozbiórkowych pozwoli na rozpoczęcie budowy konstrukcji nowej jezdni przyszłej drogi ekspresowej. Jednocześnie prowadzone są roboty przezbrojeniowe kolizji sieci: gazowych, kanalizacyjnych i wodociągowych oraz roboty ziemne, takie jak budowa nasypów i wykopów. Rozpoczęto również budowę przepustów dla zwierząt małych. Trwa też rozbiórka wiaduktu nad drogą ekspresową S1 w ciągu ul. Ujejskiej.

W ramach inwestycji polegającej na przebudowie odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej wybudowane zostaną cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty i dwie kładki dla pieszych. Powstanie także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt oraz dwa węzły: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Dąbrowa Górnicza Pogoria.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony