Partnerzy serwisu:

Co słychać w sprawie S7 z Warszawy do Grójca

Elżbieta Pałys 11.07.2019

Co słychać w sprawie S7 z Warszawy do Grójca
fot. GDDKiA
Jeden odcinek w budowie, drugi powoli zmierza do uzyskania decyzji ZRID, trzeci przed przetargiem na nowego wykonawcę. Tak wygląda zaawansowanie w realizacji drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą i Grójcem.
Budowa południowego wylotu z Warszawy, tj. drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy odcinki: odcinek „A” od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, odcinek „B” od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ długości 14,8 km oraz odcinek „C” od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Pierwszy z nich, ten najbliżej Warszawy, na razie ma najdalej do realizacji – umowa z wykonawcą – firmą Rubau, została rozwiązana. Przed zerwaniem kontraktu zadanie nie zdążyło wejść w fazę budowy, a wniosek o wydanie ZRID wpłynął do wojewody z około 4-miesięcznym opóźnieniem. Jak informowano po rozwiązaniu umowy, decyzja ZRID może być wydana w IV kwartale tego roku, choć termin ten jest uważany za zagrożony.

Trzeba też wybrać nowego wykonawcę, który wykona prace budowlane. Według zapowiedzi GDDKiA, przetarg powinien ruszyć jeszcze w lipcu.

Mały krok do ZRID

Odcinek B (Lesznowola – Tarczyn Północ realizowany przez IDS-Bud) wciąż jest na etapie procedowania przed uzyskaniem decyzji ZRID. Odcinek został ze względów administracyjnych podzielony na dwa pododcinki, tj. zadanie 1 o długości ok. 1,3 km oraz zadania 2 liczące 13,5 km. Jak wyjaśnia warszawska GDDKiA, oba zadania są procedowane jednocześnie. 5 lipca Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał postanowienie uzgadniające realizację przedsięwzięcia dla krótszego z pododcinków.

Uzgodnienia dla drugiego pododcinka powinny być przed 26 lipca. Dopiero po tym będzie możliwe dalsze procedowanie. Według szacunków, decyzja ZRID dla tego odcinka powinna być wydana w trzecim kwartale tego roku.

Trzeci w budowie

Odcinek po od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca idzie najsprawniej. Mota Engil Central Europe ostatni ZRID uzyskała w styczniu (decyzje były wydawane na cztery pododcinki). W lutym ruszyła wycinka drzew. Na koniec maja zaawansowanie finansowe kontraktu przekraczało 21 proc.

W lipcu wykonawca informował m.in. o prowadzeniu robót drogowych związanych z wykopem ciągu głównego (zad. 1 i 2), na części trasy pracowano nad nasypem (zad. 4) oraz porządkowaniu terenu po wycince drzew (zad. 3). Prowadzono także roboty mostowe.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony