Partnerzy serwisu:

Co z pozostałymi kontraktami Energopolu Szczecin, w tym A6 i DK-13?

Elżbieta Pałys 15.10.2019

Co z pozostałymi kontraktami Energopolu Szczecin, w tym A6 i DK-13?
fot. GDDKiA
W poniedziałek GDDKiA wypowiedziała firmie Energopol Szczecin dwie umowy dotyczące budowy dróg – chodzi o obwodnicę Wałcza i węzeł Szczecin Kijewo. Będący w kłopotach finansowych wykonawca na zlecenie GDDKiA realizuje jednak jeszcze dwie inne inwestycje. To A6 Dąbie – Rzęśnica oraz obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK-13. Także i te kontrakty są na cenzurowanym.
Planowana na 6,5 km obwodnica Warzymic i Przecławia została zakontraktowana w marcu 2018 roku. Umowa z wykonawcą opiewała na 140,422 mln zł. Wykonawca otrzymał 34 miesiące na realizację zadania w trybie zaprojektuj i wybuduj. Finał jest przewidziany na lipiec 2021 roku.

Według zakładanego harmonogramu w maju tego roku miały ruszyć roboty budowlane. Jeszcze ich nie rozpoczęto, choć pod koniec września zostało wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, a na początku października nastąpiło przekazanie placu budowy. W ubiegłym tygodniu GDDKiA wysłała wykonawcy wezwanie do poprawy zgodne z subklauzulą 15.1. Niewywiązanie się z poprawy w wyszczególnionych aspektach i w określonym terminie daje inwestorowi prawo do rozwiązania umowy.

– Oczekujemy od wykonawcy pilnego uzupełnienia niezbędnej dokumentacji, w szczególności projektów wykonawczych i rozpoczęcia robót na tym odcinku – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

A6 koło Szczecina

Odcinek A6 Dąbie – Rzęśnica jest realizowany w formule buduj. Umowę na jego realizację GDDKiA podpisała z Energopolem Szczecin we wrześniu 2017 roku. Kontrakt o wartości 35,413 mln zł powinien być zrealizowany do kwietnia 2020 roku. Obecne zaawansowanie wynosi 80 proc. Także i w tym przypadku do wykonawcy poszło wezwanie do poprawy – GDDKiA wysłała je we wrześniu, ale określone w nich terminy jeszcze nie minęły.

– Oczekujemy wykonania pozostałych robót, przede wszystkim warstwy ścieralnej i dokończenia przejścia dla zwierząt – informuje nasz portal Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA. Dodaje, że decyzje kontraktowe odnośnie tych inwestycji będą podejmowane indywidualnie w oparciu o sytuację na danym kontrakcie.

Energopol w konsorcjach

Będąca wykonawcą tych inwestycji firma Energopol Szczecin 1 lipca złożyła w sądzie wniosek o upadłość likwidacyjną. Później firma zmieniła go na wniosek o postępowanie restrukturyzacyjne. Płatności na rzecz podwykonawców przejęła bezpośrednio GDDKiA.

Firma jest także członkiem konsorcjum wykonawczego dla budowy stałego połączenia (tunelu) między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Prace na tym kontrakcie na razie idą zgodnie z planem.

Energopol Szczecin był także liderem konsorcjum realizującego tunel średnicowy w Łodzi, dla którego inwestorem jest PKP PLK. Po złożeniu wniosku o upadłość, firma przestała wykonywać swoje obowiązki. Odpowiedzialność za kontrakt przejął dotychczasowy partner – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki.

Jak poinformował nas nowy lider, spółka podjęła rozmowy z dostawcą maszyny TBM, w celu jak najszybszego jej dostarczenia na budowę. – Spółka nasza zajęła się wszystkimi bieżącymi sprawami związanymi z realizacją kontraktu, w tym ustaliła zasady dalszej pracy projektantów i przystąpiła do weryfikacji całości rozliczeń finansowych konsorcjum i wydatków poczynionych przez byłego lidera konsorcjum – informuje Mariusz Serżysko, dyrektor PBDiM Mińsk Mazowiecki.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony