Colas ma kolejny kontrakt na rozbudowę drogi prowadzącej do S5

fot. WZDW
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu podpisał ze spółką Colas Polska umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 306 od Buku do skrzyżowania z drogą S5 na odcinku przebiegającym w granicach gminy Stęszew. To kolejny kontrakt tej firmy dotyczący rozbudowy DW-306.
– Ta inwestycja ma dość długą i trudną historię – mówi cytowany w komunikacie prasowym Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. – Teoretycznie moglibyśmy dziś mówić o końcu rozbudowy, ale z różnych względów musieliśmy rozwiązać umowę z wykonawcą wyłonionym w przetargu w 2017 roku. Straciliśmy 2-3 lata, musieliśmy przygotować zadanie od początku, ale nie poddaliśmy się. Zależało mi, by podpisać obecną umowę tu, na miejscu i móc po pierwsze, wytłumaczyć się lokalnej społeczności, a po drugie, pokazać, że dotrzymujemy obietnic – dodał.
Wyświetl większą mapę
Odcinek o długości 8,6 km w Stęszewie to jeden z dwóch etapów rozbudowy drogi nr 306 zaplanowanych do realizacji w latach 2021-2023. 7 kwietnia WZDW w Poznaniu zawarł ze spółką Colas umowę dotyczącą odcinka o długości 3,7 km w granicach gminy Buk. To kontynuacja inwestycji rozpoczętej w 2017 r.
– Zakres inwestycji jest podobny do zakończonej w ubiegłym roku rozbudowy na odcinku od drogi S5 do Dymaczewa Nowego – mówił Paweł Katarzyński, dyrektor WZDW w Poznaniu. – Zamierzamy wzmocnić konstrukcję do 11,5 tony na oś, poszerzyć drogę, przebudować skrzyżowania, wyznaczając na nich lewoskręty, zbudować elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu i – o co jestem najczęściej pytany – zbudować ścieżkę rowerową aż do Buku. Wymieniam roboty, których efekty są widoczne dla oka, ale pamiętajmy, że jest również szereg kolizji i robót pod ziemią.
Z uwagi na lokalizację i natężenie ruchu inwestycja na drodze nr 306 ma strategiczne znaczenie dla poprawy warunków i bezpieczeństwa ruchu oraz dalszego rozwoju i rozbudowy sieci połączeń drogowych w regionie. Jest realizowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+ i współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Została podzielona na trzy etapy:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431 w systemie „zaprojektuj i wybuduj” o długości 8,2 km, zrealizowana w latach 2017-2020.
Kolejny to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od Buku do skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 – gmina Buk w systemie „buduj”. 7 kwietnia br. podpisano umowę z firma Colas Polska. Okres realizacji: 2021-2023.
Ten, na który właśnie zawarto umowę to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od Buku do skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 – gmina Stęszew w systemie „buduj”. Wykonawca jest także firma Colas Polska, a okres realizacji to lata 2021-2023.
Zakres prac obejmuje m.in.: wzmocnienie do 11,5 tony/oś i poszerzenie istniejącej konstrukcji nawierzchni, budowę chodników i ścieżek rowerowych, przebudowę i budowę przepustów, rowów, poboczy i zjazdów oraz przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi. Zaplanowano także budowę odwodnienia i kanalizacji deszczowej, budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, np. aktywnych znaków na wyspach oraz wykonanie oznakowania.
Wyświetl większą mapę
Odcinek o długości 8,6 km w Stęszewie to jeden z dwóch etapów rozbudowy drogi nr 306 zaplanowanych do realizacji w latach 2021-2023. 7 kwietnia WZDW w Poznaniu zawarł ze spółką Colas umowę dotyczącą odcinka o długości 3,7 km w granicach gminy Buk. To kontynuacja inwestycji rozpoczętej w 2017 r.
– Zakres inwestycji jest podobny do zakończonej w ubiegłym roku rozbudowy na odcinku od drogi S5 do Dymaczewa Nowego – mówił Paweł Katarzyński, dyrektor WZDW w Poznaniu. – Zamierzamy wzmocnić konstrukcję do 11,5 tony na oś, poszerzyć drogę, przebudować skrzyżowania, wyznaczając na nich lewoskręty, zbudować elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu i – o co jestem najczęściej pytany – zbudować ścieżkę rowerową aż do Buku. Wymieniam roboty, których efekty są widoczne dla oka, ale pamiętajmy, że jest również szereg kolizji i robót pod ziemią.
Z uwagi na lokalizację i natężenie ruchu inwestycja na drodze nr 306 ma strategiczne znaczenie dla poprawy warunków i bezpieczeństwa ruchu oraz dalszego rozwoju i rozbudowy sieci połączeń drogowych w regionie. Jest realizowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+ i współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Została podzielona na trzy etapy:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431 w systemie „zaprojektuj i wybuduj” o długości 8,2 km, zrealizowana w latach 2017-2020.
Kolejny to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od Buku do skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 – gmina Buk w systemie „buduj”. 7 kwietnia br. podpisano umowę z firma Colas Polska. Okres realizacji: 2021-2023.
Ten, na który właśnie zawarto umowę to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 306 od Buku do skrzyżowania z nowym przebiegiem S5 – gmina Stęszew w systemie „buduj”. Wykonawca jest także firma Colas Polska, a okres realizacji to lata 2021-2023.
Zakres prac obejmuje m.in.: wzmocnienie do 11,5 tony/oś i poszerzenie istniejącej konstrukcji nawierzchni, budowę chodników i ścieżek rowerowych, przebudowę i budowę przepustów, rowów, poboczy i zjazdów oraz przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi. Zaplanowano także budowę odwodnienia i kanalizacji deszczowej, budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, np. aktywnych znaków na wyspach oraz wykonanie oznakowania.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |