Partnerzy serwisu:

Coraz bliżej rozpoczęcia budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu

Magdalena Romanowska 07.02.2020

Coraz bliżej rozpoczęcia budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu
fot. Port Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów w Szczecinie i w Świnoujściu opublikował zaproszenie do wyrażenia zainteresowania realizacją budowy głębokowodnego terminala kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu. Informacja skierowana jest do podmiotów posiadających doświadczenie w zakresie budowy i eksploatacji morskich głębokowodnych terminali kontenerowych. Nie jest ona jednak ogłoszeniem aukcji lub przetargu czy też zaproszeniem do prowadzenia negocjacji.
Firmy zainteresowane projektem wybudowania głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu mogą wysyłać swoje zgłoszenia, w którym ma znaleźć się opis działalności podmiotu, ogólny opis koncepcji dotyczącej wybudowania terminala oraz przewidywany czas realizacji.

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie po wschodniej stronie falochronu osłaniającego istniejący port zewnętrzny (istniejący Falochron Wschodni), oraz w bezpośrednim sąsiedztwie części lądowej istniejącego terminala LNG. Naturalną granicą dzielącą obydwa terminale jest falochron wschodni i ulica Ku Morzu, zwieńczona w północnej części pętlą i parkingiem dla samochodów osobowych.

Do terminala zewnętrznego zostanie doprowadzony dostęp drogowy i kolejowy wraz z niezbędną infrastrukturą. Obecnie większa część tego obszaru lądowego jest zalesiona i zakrzewiona, natomiast w północnej części znajduje się pas plaż i wydm.

Dostęp do terminala zapewni pogłębiony tor podejściowy zachodni o głębokości technicznej 14,5 m. Umożliwi on poruszanie się jednostek o maksymalnym zanurzeniu do 13 m. Docelowo ma być to 17 m.

Dostęp kolejowy do głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu przewidziano podwójnym torem dojazdowym o długości 3,2 km, łączącym zmodernizowaną infrastrukturę kolejową linii 401 (Świnoujście Port – Szczecin Dąbie). Jeśli chodzi o dostęp drogowy, będzie on prowadził poprzez drogę dojazdową o długości 2,9 km łączącą terminal z projektowaną drogą ekspresową S3 w węźle Łunowo.

Dalsze połączenie drogowe terminala z układem wjazdowym i systemem preawizacji dla pojazdów ciężarowych zaprojektowano w układzie bezkolizyjnym z dwoma wiaduktami. Przed układem wjazdowym przewidziano miejsce na parking buforowy z liczbą 286 miejsc postojowych dla pojazdów ciężarowych.

Obszar morski, na którym ma powstać terminal, jest obecnie niezagospodarowany. Obecnie powstaje raport przygotowywany przez ZMSiŚ o oddziaływaniu na środowisko całości tej inwestycji.

W roku 2017 ZMPSiŚ S.A. opracował koncepcję techniczno-programową dla inwestycji polegającej na wybudowaniu głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Na podstawie tej koncepcji ustalono optymalną lokalizację głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu oraz opracowano propozycje związane z dostępem do tego terminala strony lądu i morza, a także propozycje rozwiązań konstrukcyjnych dla podstawowych obiektów tego terminala.

Budowa terminala zewnętrznego ma umożliwiać docelowy roczny poziom przeładunków w wysokości 1 500 000 TEU.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony