Partner serwisu

Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami

Przemysław Farsewicz 16.07.2022

arrow
arrow
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
fot. GDDKiA
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
Coraz bliżej S3 do granicy z Czechami
GDDKiA pochwaliła się postępem robót na budowie S3 do granicy z Czechami. To ostatni fragment S3, który powstaje w województwie dolnośląskim. Droga prowadzi przez masywy górskie, przez co prace wygląda imponująco.
Droga ekspresowa S3 ma połączyć się z czeską autostradą D11 w Lubawce. Inwestycja po polskiej stronie połączy granicę czeską z portami na Bałtyku będzie miała łącznie blisko 500 km. W szerszym wymiarze droga wpisze się w Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy oraz europejski szlak E65 łączący szwedzkie Malmö z miastem Chania na Krecie.

Na południowym odcinku korytarza drogowego w budowie są dwa odcinki tuż przed granicą. Oba są w realizacji od października 2018 roku. Fragment od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ liczy 16,1 km. Za to zadanie odpowiada Porr. Odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do granicy państwa ma natomiast 15,3 km. Buduje go konsorcjum Mosty Łódź i Onde. Postępy prac z obu odcinków możemy zobaczyć na udostępnionych zdjęciach.

Drogowcy musieli przebić się przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich, przez co powstały dwa tunele drogowe. Najdłuższy pozamiejski tunel drogowy w Polsce drążony w skale powstaje między Sadami Górnymi a Nowymi Bogaczowicami. Obiekt będzie miał 2,3 km długości i będzie się składał z dwóch naw z ośmioma poprzecznymi przejściami ewakuacyjnymi.

– Drążenie tunelu rozpoczęło się 5 grudnia i trwało dokładnie 444 dni. Prace prowadzone były w systemie zmianowym 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dziennie na budowie pracowało 125 osób. Zużyto 410 ton materiałów wybuchowych i wywieziono 223 tys. m sześc. materiału skalnego – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Z kolei drugi tunel – krótszy – powstaje w Gostkowie. Tutaj obiekt będzie liczył 320 metrów długości.

Według danych publikowanych przez drogowców, projekt jest już na poziomie 80-procentowego zaawansowania w realizacji. Odcinek od Bolkowa do Lubawki ma być gotowy w 2024 roku. Wartość kontraktu to ponad 715 mln zł netto.

Za naszą południową granicą powstaje autostrada D11, która docelowo będziemy kontynuować podróż. To trasa łącząca Pragę przez Hradec Kralove z granicą państwa w Lubawce. Liczy ok. 155 km.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony