Częste kolizje na DK-94. Mieszkańcy czekają na przebudowę drogi Wrocław – Lubin

fot. Google Maps
O poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogi krajowej numer 94 z ulicami lokalnymi w miejscowościach Błonie oraz Krępice (pow. średzki) na Dolnym Śląsku apeluje poseł Michał Jaros.
DK-94 codziennie jest uczęszczana przez dziesiątki tysięcy samochodów, bo mieszkańcy woj. dolnośląskiego często dojeżdżają nią do pracy do Wrocławia. Poseł Michał Jaros zauważył, że na skrzyżowaniu DK-94 z ulicą Miękińską w miejscowości Błonie oraz skrzyżowaniu z ulicą Wrocławską w Krępicach często dochodzi do kolizji.
Parlamentarzysta prosi o poprawę bezpieczeństwa we wspominanych miejscach. – W przypadku miejscowości Błonie rozwiązaniem problemu byłoby zastąpienie skrzyżowania rondem – ocenił Jaros w interpelacji do ministra infrastruktury.
Andrzej Bittel, sekretarz stanu w resorcie przypomniał, że w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. przebudowana ma zostać cała trasa z Lubina do Wrocławia w ciągu DK-36 i DK-94, a zatem zmiany powinny objąć również mieszkańców miejscowości Błonie oraz Krępice. – Inwestycja polegać będzie na rozbudowie łącznie ok. 60 km dróg krajowych: odpowiednio ok. 18 km DK nr 36 na odcinku Lubin - Prochowice oraz ok. 42 km DK nr 94 na odcinku Prochowice - Wrocław. Jezdnia prawdopodobnie będzie miała przekrój 2x2 oraz klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) – poinformował Bittel i zaznaczył, że obecnie inwestycja jest na początkowym etapie prac przygotowawczych.
Bittel nie wspomniał nic nt. budowy ronda w Błoniach. Wyjaśnił w dość ogólny sposób, że „w zależności od wybranego wariantu wyznaczonego w studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym powstaną obejścia miejscowości, planowana jest też rozbudowa/przebudowa istniejących skrzyżowań”.
Na razie jest to jednak melodia przyszłości, bo inwestycja realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj ma trwać aż 6 lat. Bittel poinformował, że wcześniej w ramach Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024, ma zostać doświetlone przejście dla pieszych w Krępicach.
Parlamentarzysta prosi o poprawę bezpieczeństwa we wspominanych miejscach. – W przypadku miejscowości Błonie rozwiązaniem problemu byłoby zastąpienie skrzyżowania rondem – ocenił Jaros w interpelacji do ministra infrastruktury.
Andrzej Bittel, sekretarz stanu w resorcie przypomniał, że w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. przebudowana ma zostać cała trasa z Lubina do Wrocławia w ciągu DK-36 i DK-94, a zatem zmiany powinny objąć również mieszkańców miejscowości Błonie oraz Krępice. – Inwestycja polegać będzie na rozbudowie łącznie ok. 60 km dróg krajowych: odpowiednio ok. 18 km DK nr 36 na odcinku Lubin - Prochowice oraz ok. 42 km DK nr 94 na odcinku Prochowice - Wrocław. Jezdnia prawdopodobnie będzie miała przekrój 2x2 oraz klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) – poinformował Bittel i zaznaczył, że obecnie inwestycja jest na początkowym etapie prac przygotowawczych.
Bittel nie wspomniał nic nt. budowy ronda w Błoniach. Wyjaśnił w dość ogólny sposób, że „w zależności od wybranego wariantu wyznaczonego w studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym powstaną obejścia miejscowości, planowana jest też rozbudowa/przebudowa istniejących skrzyżowań”.
Na razie jest to jednak melodia przyszłości, bo inwestycja realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj ma trwać aż 6 lat. Bittel poinformował, że wcześniej w ramach Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024, ma zostać doświetlone przejście dla pieszych w Krępicach.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |