Partner serwisu

Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]

Przemysław Farsewicz 02.04.2022

arrow
arrow
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
fot. MZD Częstochowa
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
Częstochowa. Postęp robót przy przebudowie „gierkówki” [zdjęcia]
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie pochwalił się postępem robót związanych z modernizacją ul. Wojska Polskiego. To część drogi krajowej nr 91. Inwestycja określana jest mianem największej w historii miasta. Częstochowa za przebudowę wiaduktów i budowę zupełnie nowej drogi płaci 179 mln zł.
Częstochowa buduje od nowa ulicę Wojska Polskiego, która stanowi część tzw. gierkówki, czyli obecnie drogi krajowej nr 91. Częstochowscy drogowcy rozróżniają na inwestycji pięć odcinków. Na pierwszym odcinku robót – w okolicach mostu na rzece Warcie – drogowcy zakończyli już roboty związane z przebudową sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz przebudowali infrastrukturę dla nowego oświetlenia drogowego.

Na ukończeniu są już prace polegające na przebudowie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych, jak również budowa obiektów mostowych nad ul. Wesołą i ul. Papierową. – W najbliższych tygodniach przewiduje się rozpoczęcie robót drogowych na zamkniętej jezdni w kierunku Katowic – informują drogowcy.

Zaawansowane prace toczą się także na odcinku drugim – od mostu na rzece Warcie do mostu nad torami kolejowymi. Usunięto już kolizje sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i gazowych. - Rozpoczęto także roboty związane z budową nowego mostu na rzece Warcie – informują drogowcy.

Na przełom kwietnia i maja planowane jest przystąpienie do budowy obiektu mostowego nad ulicami: Krakowską i Rejtana. Jego budowa pozwoli zamienić obecne jednopoziomowe skrzyżowanie ulic Krakowskiej i Rejtana z al. Wojska Polskiego w bezkolizyjny, dwupoziomowy węzeł drogowy. W ciągu około 3 tygodni powinny rozpocząć się też roboty w zakresie przebudowy kanalizacji deszczowej, a w dalszej perspektywie także roboty drogowe.

Na odcinku od mostu nad torami kolejowymi do dawnej estakady na Rakowie przebudowywana jest jezdnia w kierunku na Warszawę, a ruch poprowadzono po jezdni w kierunku Katowic. Obecnie prowadzone są tutaj roboty polegające na przebudowie sieci uzbrojenia terenu kolidującej z przebiegiem al. Wojska Polskiego.

W ciągi kilku tygodni wykonawca planuje rozpocząć roboty na wiadukcie nad ul. Bór oraz kładce dla pieszych nad torami kolejowymi łączącej DK-91 z ul. Rejtana.

Na czwartym odcinku, w okolicy dawnej estakady na Rakowie, wykonano już posadowienie nowej estakady i obecnie trwa budowa podpór nowego obiektu. – Po jej zakończeniu można będzie przystąpić do scalania konstrukcji stalowej nowych przęseł, która w częściach (tzw. elementach wysyłkowych) powinna zacząć przyjeżdżać na plac budowy z początkiem kwietnia – podaje MZD w Częstochowie.

Na ostatnim odcinku, podobnie jak na pierwszym, trwają roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia terenu. Ruch pojazdów odbywa się po jezdni obok. W maju zaplanowano rozbiórkę wyłączonej z ruchu z uwagi na stan techniczny kładki dla pieszych nad al. Wojska Polskiego. Tuż po tym wykonawca przystąpi w tym miejscu do budowy nowego obiektu.

Inwestycja realizowana w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie. Przebudowa al. Wojska Polskiego jest największą i najdroższą inwestycją drogową miasta w ostatnich latach – w podstawowym zakresie umowy będzie kosztować 179 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na drugą połowę 2023 roku. Generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm Drog-Bud, Firesta – Fiser, Nowak-Mosty. Inwestycja realizowana jest z dofinasowaniem ze środków UE.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony