Partner serwisu

Czterech chętnych przebudować drogę Morąg – Łukta

Przemysław Farsewicz 17.05.2022

Czterech chętnych przebudować drogę Morąg – Łukta
fot. Google Maps
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie otrzymał trzy oferty w przetargu na przebudowę drogi pomiędzy Morągiem a Łuktą. To fragment drogi wojewódzkiej nr 527, który jest dzisiaj mocno zdegradowany.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie postanowił wreszcie przebudować mocno zdegradowany fragment drogi wojewódzkiej nr 527. Przetarg podzielono na dwa zadania. Pierwszy odcinek od Morąga do Bramki liczy 5,26 km. Drugi odcinek z Florczak do Łukty liczy natomiast 6,56 km. Droga – zwłaszcza jej nawierzchnia – jest już w złym stanie technicznym. Kierowcy narzekają na koleiny i nierówny asfalt.

Do przetargu stanęło czterech wykonawców. Trzy firmy złożyły oferty w obu częściach. Strabag wycenił odpowiednio prace na 34,8 mln zł brutto i 40,5 mln zł brutto (łącznie 75,3 mln zł). Unibep z Bielska Podlaskiego złożył oferty natomiast na kwoty 39,7 mln zł i 42,8 mln zł (82,5 mln zł). Zaś Budimex – 35,9 mln zł i 39,5 mln zł (łącznie 75,4 mln zł). Drogomex z Pruszkowa zdecydował się tylko na pierwsze zadanie, na odcinku z Florczak do Łukty, które wycenił na 43,8 mln zł brutto. Wszyscy zgłaszają 8 lat gwarancji. Zamawiający na zadanie pierwsze przygotował 32,9 mln zł, a na zadanie drugie 41,1 mln zł. Poza okresem gwarancji (40 proc.), zamawiający wybierze ofertę pod kątem ceny (60 proc.).

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę robót, będzie to kolejna inwestycja na tej drodze. W zeszłym roku rozpoczęto prace na odcinku Olsztyn – Łukta, które realizuje Budimex na 22 kilometrach.

Część pierwsza od Morąga do Bramki zakłada uzyskanie drogi o klasie technicznej G z dopuszczalnym naciskiem pojedynczej osi 115 kN. Nadal będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Szerokość jezdni wyniesie 5 metrów (dwa pasy ruchu po 2,5 metra). Pobocze wyniesie 0,5 metra po każdej ze stron. Podobne parametry przyjęto dla odcinka Florczaki – Łukta za wyjątkiem szerokości drogi. Pasy jezdni będą miały po 3 metry. Szerokość pobocza – bez zmian – wyniesie 0,5 metra po każdej ze stron.

Zamawiający przewiduje wycinkę drzew kolidujących z inwestycją, usunięcie kolizji, wzmocnienie podłoża pod budowę nowej drogi, przebudowę i rozbudowę istniejących skrzyżowań. Będą również roboty z branży budowy chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych, zatok autobusowych i przebudowy przepustów. Roboty zaplanowano do końca września 2023 roku.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony