Dąbrowa Górnicza. Koniec modernizacji ul. Roździeńskiego






Zakończyła się miejska inwestycja związana z modernizacją drugiego odcinka ul. Roździeńskiego. Trakt łączy miasto z hutą oraz północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Na całej długości drogi ruch odbywa się już w dwóch kierunkach. Nowa jezdnia została wzmocniona, aby wytrzymać duży ruch samochodów ciężarowych do pobliskich zakładów przemysłowych.
Zakończył się etap dziur i kolein w jezdni ul. Roździeńskiego. Dąbrowa Górnicza zmodernizowała 1,4 km odcinek drogi od bramy huty do skrzyżowania z ul. Związku Orła Białego. Wymieniono podbudowę drogi, wykonano nową nawierzchnię jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek. Powstało także odwodnienie i oświetlenie. Prace prowadzone były od września, a miasto pozyskało na nie rządowe dofinansowanie.
– Ul. Roździeńskiego powstała podczas budowy huty „Katowice”. To ulica, która obsługuje nie tylko zakłady pracy, ale korzystają z niej również mieszkańcy dojeżdżający do wielu dzielnic naszego miasta. Była drogą bez chodników, bez wydzielonych miejsc do parkowania ciężarówek, brak oświetlenia przy tak dużym natężeniu ruchu powodował, że było tu niebezpiecznie. W zeszłym roku zaczęliśmy to zmieniać. Wtedy zmodernizowaliśmy jej pierwszy odcinek, a teraz, przy wykorzystaniu środków z subwencji z budżetu państwa, dokończyliśmy modernizację – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Wykonawcą prac był Drogopol-Zw. Wartość inwestycji to 11 mln 420 tys. zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, opiewające na 4 mln 247 tys. zł. Przypominamy, że pod koniec ubiegłego roku wykonano remont pierwszej części ulicy Rozdzieńskiego. Remontowano wtedy prawie 2 km odcinek od przejazdu kolejowego do bramy huty. Wymieniono podbudowę drogi, wykonano nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek; powstało także odwodnienie i oświetlenie. Przedsięwzięcie kosztowało 11 mln zł.
Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy również północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Ul. Roździeńskiego ma duże znaczenie także w kontekście gospodarczym, bo funkcjonuje przy niej ok. 120 przedsiębiorstw, z czego część to duże zakłady produkcyjne, których działalność jest ściśle związana z obsługą ciężkiego transportu. Jak zaznacza miasto, bardzo ważne było przystosowanie jezdni do sporych obciążeń. Dlatego powstała droga o wysokim standardzie, z mocną podbudową i trwałą nawierzchnią, która wytrzyma wysoki tonaż i nie będą na niej tworzyć się dziury i koleiny.
W trakcie dwóch etapów modernizacji ul. Roździeńskiego przebudowano łącznie ponad 3,3 km jezdni, przy której powstało prawie 3,2 km drogi rowerowej. Wybudowano też m.in. chodniki, kanalizację deszczową, a okolicę oświetlają 102 energooszczędne latarnie typu LED.
– Ul. Roździeńskiego powstała podczas budowy huty „Katowice”. To ulica, która obsługuje nie tylko zakłady pracy, ale korzystają z niej również mieszkańcy dojeżdżający do wielu dzielnic naszego miasta. Była drogą bez chodników, bez wydzielonych miejsc do parkowania ciężarówek, brak oświetlenia przy tak dużym natężeniu ruchu powodował, że było tu niebezpiecznie. W zeszłym roku zaczęliśmy to zmieniać. Wtedy zmodernizowaliśmy jej pierwszy odcinek, a teraz, przy wykorzystaniu środków z subwencji z budżetu państwa, dokończyliśmy modernizację – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Wykonawcą prac był Drogopol-Zw. Wartość inwestycji to 11 mln 420 tys. zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, opiewające na 4 mln 247 tys. zł. Przypominamy, że pod koniec ubiegłego roku wykonano remont pierwszej części ulicy Rozdzieńskiego. Remontowano wtedy prawie 2 km odcinek od przejazdu kolejowego do bramy huty. Wymieniono podbudowę drogi, wykonano nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek; powstało także odwodnienie i oświetlenie. Przedsięwzięcie kosztowało 11 mln zł.
Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy również północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Ul. Roździeńskiego ma duże znaczenie także w kontekście gospodarczym, bo funkcjonuje przy niej ok. 120 przedsiębiorstw, z czego część to duże zakłady produkcyjne, których działalność jest ściśle związana z obsługą ciężkiego transportu. Jak zaznacza miasto, bardzo ważne było przystosowanie jezdni do sporych obciążeń. Dlatego powstała droga o wysokim standardzie, z mocną podbudową i trwałą nawierzchnią, która wytrzyma wysoki tonaż i nie będą na niej tworzyć się dziury i koleiny.
W trakcie dwóch etapów modernizacji ul. Roździeńskiego przebudowano łącznie ponad 3,3 km jezdni, przy której powstało prawie 3,2 km drogi rowerowej. Wybudowano też m.in. chodniki, kanalizację deszczową, a okolicę oświetlają 102 energooszczędne latarnie typu LED.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |