Daimler i Volvo tworzą spółkę. Będą elektryfikować ciężki transport

fot. Pixabay
Spółka Daimler Truck i grupa Volvo podpisały wstępne porozumienie o utworzeniu nowej spółki joint venture, której celem będzie rozwój systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzenie do produkcji seryjnej oraz sprzedaż do zastosowań w ciężkich pojazdach użytkowych i innych obszarach. Celem obu firm będzie seryjna produkcja ciężkich pojazdów użytkowych z wykorzystaniem napędu wodorowego.
W powstającej spółce Daimler skonsoliduje wszystkie swoje aktualne działania w zakresie ogniw paliwowych. Grupa Volvo nabędzie 50 procent tej spółki za sumę ok. 0,6 miliarda euro, w formule bez zadłużenia i bez środków pieniężnych (cash free ‒ debt free).
− Transport i logistyka utrzymują świat w ruchu, a zapotrzebowanie na usługi transportowe stale rośnie. Transport prawdziwie neutralny pod względem emisji CO2 osiągniemy jedynie poprzez zastosowanie elektrycznego układu napędowego, który może czerpać energię z dwóch źródeł ‒ akumulatorów bądź przemiany wodoru w prąd elektryczny wewnątrz pojazdu. Ogniwa paliwowe są istotnym rozwiązaniem dla samochodów ciężarowych eksploatowanych w ciężkim transporcie dalekobieżnym. To technologia, w której w ciągu ostatnich dwóch dekad koncern Daimler ‒ w ramach spółki Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH ‒ zgromadził już znaczące know-how. Partnerska współpraca z Grupą Volvo jest kamieniem milowym w procesie wprowadzania na nasze drogi ciężarówek i autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi − powiedział, cytowany w komunikacie, Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.
Obie firmy będą posiadać po 50 proc. udziałów w spółce. We wszystkich pozostałych obszarach biznesowych Daimler Truck AG i grupa Volvo nadal pozostaną konkurentami.
Jak czytamy w komunikacie Daimler, połączenie sił obniży koszty rozwoju ponoszone przez obie firmy oraz przyspieszy wprowadzenie na rynek systemów ogniw paliwowych w produktach przeznaczonych do transportu ciężkiego i trudnych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. W kontekście obecnego spowolnienia gospodarczego współpraca stała się jeszcze bardziej niezbędna do osiągnięcia celów Zielonego Ładu w realistycznych ramach czasowych.
Jeśli cele postawione przez obie firmy zostaną osiągnięte, to w drugiej połowie dekady produkowanych seryjnie ciężkich pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do wymagającego i ciężkiego transportu dalekobieżnego.
Ponadto powstająca spółka joint venture zajmie się także innymi zastosowaniami ogniw paliwowych.
Zakłady spółki będą mieścić się w Niemczech i w Kanadzie.
Podpisane wstępne porozumienie nie ma charakteru wiążącego. Ostateczna umowa ma zostać wypracowana do trzeciego kwartału i podpisana przed końcem 2020 roku.
− Transport i logistyka utrzymują świat w ruchu, a zapotrzebowanie na usługi transportowe stale rośnie. Transport prawdziwie neutralny pod względem emisji CO2 osiągniemy jedynie poprzez zastosowanie elektrycznego układu napędowego, który może czerpać energię z dwóch źródeł ‒ akumulatorów bądź przemiany wodoru w prąd elektryczny wewnątrz pojazdu. Ogniwa paliwowe są istotnym rozwiązaniem dla samochodów ciężarowych eksploatowanych w ciężkim transporcie dalekobieżnym. To technologia, w której w ciągu ostatnich dwóch dekad koncern Daimler ‒ w ramach spółki Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH ‒ zgromadził już znaczące know-how. Partnerska współpraca z Grupą Volvo jest kamieniem milowym w procesie wprowadzania na nasze drogi ciężarówek i autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi − powiedział, cytowany w komunikacie, Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.
Obie firmy będą posiadać po 50 proc. udziałów w spółce. We wszystkich pozostałych obszarach biznesowych Daimler Truck AG i grupa Volvo nadal pozostaną konkurentami.
Jak czytamy w komunikacie Daimler, połączenie sił obniży koszty rozwoju ponoszone przez obie firmy oraz przyspieszy wprowadzenie na rynek systemów ogniw paliwowych w produktach przeznaczonych do transportu ciężkiego i trudnych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. W kontekście obecnego spowolnienia gospodarczego współpraca stała się jeszcze bardziej niezbędna do osiągnięcia celów Zielonego Ładu w realistycznych ramach czasowych.
Jeśli cele postawione przez obie firmy zostaną osiągnięte, to w drugiej połowie dekady produkowanych seryjnie ciężkich pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do wymagającego i ciężkiego transportu dalekobieżnego.
Ponadto powstająca spółka joint venture zajmie się także innymi zastosowaniami ogniw paliwowych.
Zakłady spółki będą mieścić się w Niemczech i w Kanadzie.
Podpisane wstępne porozumienie nie ma charakteru wiążącego. Ostateczna umowa ma zostać wypracowana do trzeciego kwartału i podpisana przed końcem 2020 roku.
Komentarze:
#Wodór w transporcie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |