Partnerzy serwisu:

Dk-19 Kamień – Górno idzie do remontu

inf. pras. 11.04.2019

Dk-19 Kamień – Górno idzie do remontu
Strabag wyremontuje 5-kilometrowy odcinek DK19 Kamień – Górno. Umowa z wykonawca już podpisana. Jest warta 9,7 mln zł. Prace remontowe mają na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu wszystkich użytkowników drogi krajowej. Zostaną wykonane do 30 września br.
Dyrektor tut. Oddziału GDDKiA Bogdan Tarnawski i Dyrektor Techniczny firmy Strabag Maciej Łukaszek, w obecności parlamentarzystów: Bogdana Rzońcy, Krystyny Wróblewskiej i Mieczysława Miazgi, w miniony poniedziałek podpisali umowę na remont drogi krajowej nr 19.

Prace remontowe przeprowadzone zostaną na odcinku Kamień – Górno o dł. 5 km (od km 442+330 do km 447+400), a swoim zakresem obejmują w szczególności realizację robót polegających m.in. na:
- robotach przygotowawczych,
- robotach ziemnych,
- odwodnieniu korpusu drogowego,
- wykonaniu podbudów,
- wykonaniu nawierzchni,
- wykonaniu chodników,
- robotach wykończeniowych,
- wykonaniu oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- wykonaniu elementów ulic.

Roboty mają one charakter odtworzeniowy i nie zmienią parametrów istniejących dróg.

Droga krajowa nr 19 na odcinkach, które zostaną wyremontowane, charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu szczególnie ciężkiego tranzytowego. Istniejąca nawierzchnia jest w złym stanie technicznym, na jej powierzchni występują liczne spękania, koleiny oraz łaty po naprawach cząstkowych i wykruszenia, pobocza z ubytkami, rowy i przepusty zamulone stąd też konieczność wykonania prac remontowych.

Odcinek drogi krajowej nr 19 przewidziany do remontu przebiega przez teren miejscowości Wólka Sokołowska, Turza, Górno i Kamień. W stanie istniejącym posiada jezdnię o szerokości 7,0 m, obustronną opaskę bitumiczną/pobocze bitumiczne o szerokości ok. 2 m oraz pobocze gruntowe o szerokości ok. 0,5 m. W rejonie przepustów tworzą się zastoiska wodne, odprowadzenie wód opadowych do naturalnych odbiorników w postaci rowów melioracyjnych i cieków jest utrudnione przez zamulenie istniejących rowów.

W stanie istniejącym ruch pieszy odbywa się poboczem lub fragmentarycznym chodnikiem. W ciągu całego odcinka zlokalizowane są zjazdy indywidualne i publiczne do posesji przylegających do DK19. Przedmiotowy odcinek drogi krajowej krzyżuje się z istniejącymi drogami publicznymi poprzez skrzyżowania zwykłe.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony