Partnerzy serwisu:

DK-71: Bliżej do tunelu pod torami w Pabianicach

Kasper Fiszer 21.06.2019

DK-71: Bliżej do tunelu pod torami w Pabianicach
Wjazd do Pabianic na DK-71fot. Damianwiszowaty12, lic. CC BY-SA 3.0
Prawdopodobnym sukcesem zakończą się starania władz Pabianic o budowę dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego na przecięciu DK-71 i LK 14. GDDKiA przygotowało wstępny program inwestycyjny budowy tunelu pod torami, który miałby powstać w latach 2020 – 2024. Przedsięwzięcie kosztowałoby ok. 23 mln zł – pół miliona na ten cel jest gotowe wyłożyć miasto.
Dużym problemem komunikacyjnym podłódzkich Pabianic pozostaje kwestia przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Lutomierskiej, która stanowi fragment drogi krajowej nr 71. Już obecnie ruch kołowy nie odbywa się tam okresowo w sposób płynny, a wkrótce liczba pociągów kursujących po linii kolejowej nr 14, którą przecina tam „krajówka”, ma się znacząco zwiększyć. Miasto zabiega więc od dawna o utworzenie w tym miejscu przejazdu bezkolizyjnego.

Łącznie kilometr dróg do przebudowy

W maju rzecznik prezydenta Pabianic Aneta Klimek poinformowała nas, że prezydent Grzegorz Mackiewicz przedstawi miejskim radnym projekt uchwały intencyjnej dotyczącej zawarcia porozumienia z GDDKiA o współfinansowaniu tunelu pod torami kolejowymi. – Deklaracja dotyczy do 500 tys. zł w budżecie miasta na rok 2023 – mówiła wówczas przedstawicielka magistratu. W tym samym miesiącu stanowisko władz miasta – zaaprobowane już przez Radę Miejską – trafiło do zarządcy dróg.

Ten wydaje się przychylać do wniosku pabianickiego samorządu. – Do zaakceptowania do centrali GDDKiA został już wysłany zaktualizowany program inwestycyjny na budowę tunelu pod linią kolejową wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 71 w Pabianicach – powiedział nam bowiem Marek Torzyński, zastępca dyrektora łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dokument zakłada rozbudowę 0,6 km drogi krajowej, 0,4 km drogi gminnej i budowę wspomnianego tunelu. Wartość inwestycji szacowana jest na ponad 23 mln zł.

Inwestycja miałaby zostać zrealizowana w ciągu pięciu lat

– Zakres robót został określony na podstawie posiadanej przez GDDKiA Oddział w Łodzi dokumentacji z 2007 r. i decyzji lokalizacji celu publicznego na rozbudowę DK-71, która zakłada budowę tunelu w ciągu tej drogi w nowym śladzie – mówi nasz rozmówca. Dodaje, że inwestycja miałaby być przeprowadzona w latach 2020 – 2024.

Przedstawiciel GDDKiA poinformował nas także, że Dyrekcja odpowiedziała już na pismo, które trafiło do niej z pabianickiego magistratu. Dalsze kroki w sprawie mają zależeć od ostatecznej akceptacji nowego programu knwestycyjnego. Ma on zostać także zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony