Partner serwisu

Do kogo trafi miliardowy kontrakt na budowę S12 Chełm – Dorohusk? 12 ofert przetargowych

GR 14.11.2022

Do kogo trafi miliardowy kontrakt na budowę S12 Chełm – Dorohusk? 12 ofert przetargowych
fot. GDDKiA
Oferty w przetargu na budowę i zaprojektowanie 23-kilometrowego odcinka S12 od Chełma do przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku na Lubelszczyźnie otworzyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. 10 z 12 ofert mieści się w zaplanowanej przez urzędników kwocie ok. 1,3 mld zł.
Droga krajowa numer 12 przebiega z zachodu na wschód Polski i łączy województwo lubuskie z przejściem granicznym z Ukrainą w Dorohusku (pow. chełmski). Obecnie kierowcy mają do dyspozycji tylko około 90-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej – jest on m.in. częścią obwodnicy Lublina.

Niebawem to się zmieni, w planie jest budowa 23-kilometrowego odcinka S12 od Chełma do Dorohuska. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W sierpniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg w tej sprawie, a w ubiegłym tygodniu urzędnicy otworzyli oferty. Wpłynęło ich 12, z czego 10 zmieściło się w zarezerwowanej kwocie ok. 1,3 mld zł.

Najmniej, bo miliard złotych, zaproponowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a najwięcej, bo ok. 1,4 mld zł konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner).

Pozostałe oferty:

 konsorcjum firm Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal, Polbud-Pomorze, Mosty Łódź i Antex II (partnerzy) - 1 mld 79 mln 224 tys. zł
 Stecol Corporation - 1 mld 80 mln 761 tys. zł
 Mota-Engil Central Europe – 1 mld 217 mln 320 tys. zł
 Budimex - 1 mld 228 mln 256 tys. zł
 PORR - 1 mld 240 mln 244 tys. zł
 Strabag - 1 mld 248 mln 889 tys. zł
 Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - 1 mld 250 mln 981 tys. zł
 Mostostal Warszawa - 1 mld 272 mln 808 tys. zł
 konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 1 mld 308 mln 683 tys. zł
 Polaqua - 1 mld 399 mln 322 tys. zł

Przy wyborze zwycięzcy wezmą pod uwagę: cenę (waga 60 %.), przedłużenie o 5 lat okresu gwarancji na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem (20 %) oraz przedłużenie o 5 lat okresu gwarancji na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (20 %). – Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty oraz podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku – informuje GDDKiA.

Początek nowej trasy zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze koło Chełma. Dalej S12 przebiegać będzie po południowej stronie obecnej DK12, ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa-Dorohusk.
Powstanie 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk. Droga zostanie zbudowana w trybie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie nie tylko wybudowanie drogi, ale też zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony