Partnerzy serwisu:

Dokończenie S7 Widoma – Kraków będzie droższe od pierwszego kontraktu

Elżbieta Pałys 15.03.2021

Dokończenie S7 Widoma – Kraków będzie droższe od pierwszego kontraktu
fot. GDDKiA
Sześciu wykonawców ubiega się o kontrakt dotyczący dokończenia prac związanych z projektowaniem i budową drogi S7 widoma – Kraków. Ceny zawierają się w przedziale od 1,254 mld zł do 1,813 mld zł.
Mowa o kontrakcie, który pierwotnie miała realizować firma WeBuild (wcześniej pod nazwą Salini). Umowa z wykonawcą została zerwana w grudniu ub. roku. Inwestor zarzucał, że wykonawca po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji (co nastąpiło w lipcu 2020 r.) nie rozpoczął zasadniczych robót, prowadził jedynie prace przygotowawcze.

Teraz GDDKiA szuka wykonawcy, który przejmie plac budowy. Jest sześciu chętnych. W kolejności od najtańszej oferty są to: PRU Intercor – 1,254 mld zł, konsorcjum Gulermak – 1,545 mld zł, Mirbud z Kobylarnią – 1,666 mld zł, Polaqua – 1,693 mld zł, konsorcjum Mota Engil plus Porr – 1,696 mld zł, konsorcjum Budimex i Strabag – 1,813 mld zł. GDDKiA liczyła się z tym, że teraz zapłaci więcej - szacowała podstawowe zamówienie na 1,497 mld zł.  

Kontrakt zawarty jesienią 2018 roku z firma Salini był wart 1,072 mld zł (wówczas była to cena o 50 mln zł droższa od szacunku inwestora). Wówczas zasadnicza walka o zlecenie toczyła się między dwoma włoskimi wykonawcami – Impresa Pizzarotti (była najtańsza) i firmą Salini. Najpierw odrzucono ofertę Pizzarotti a wybrano Salini. Na skutek odwołania, KIO nakazała unieważnić decyzję o odrzuceniu firmy Pizzarotti, ta jednak nie przedstawiła stosownych dokumentów.

W międzyczasie zmieniły się okoliczności związane z Salini, gdyż wykonawca został wyrzucony z S8 obwodnicy Marek. GDDKiA przy ponownej ocenie odrzuciła więc ofertę tej firmy dotyczącą S7. Wykonawca obronił się w KIO i ostatecznie podpisał umowę. Teraz zadanie musi dokończyć nowy wykonawca.

Zadanie obejmuje kontynuację projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej długości ok. 18,3 km pomiędzy od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa wraz z włączeniem do węzła Nowa Huta). Na realizację przewidziano 31 miesięcy.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony