Partnerzy serwisu:

Dolnośląskie: GDDKiA powtarza przetarg na projekt A18 Krzyżowa – Golnice

Leonard Dolecki 12.06.2019

Dolnośląskie: GDDKiA powtarza przetarg na projekt A18 Krzyżowa – Golnice
fot. GDDKiA
Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosił przetarg na zaprojektowanie autostrady A18 na odcinku pomiędzy węzłem Krzyżowa a węzłem Golnice. Długość tego fragmentu to ok. 4 km, ogłoszone postępowanie jest drugim podejściem do znalezienia wykonawcy tego zadania.
Inwestycja przewiduje prace dotyczące odcinka A18 Krzyżowa – Golnice o długości 3,667 km znajdującego się na ternie województwa dolnośląskiego. Cała ta trasa jest niezwykle ważna zarówno dla województwa dolnośląskiego, jak i lubuskiego (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Firma, która wygra przetarg będzie zobowiązany do: opracowania dokumentacji dla tej trasy, wykonania materiałów do uzyskania Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), pozwolenia na budowę (PnB) oraz Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a także do późniejszego udzielania odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców startujących w postępowaniu na realizację prac budowlanych oraz do sprawowania nadzoru autorskiego nad przedsięwzięciem.

Na oferty zamawiający czeka do 16 lipca br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%) oraz doświadczenie projektanta branży drogowej (40%). Według planu wykonawca ma zostać związany umową do końca grudnia 2023 roku.

Pechowa A18

Jest to drugie podejście GDDKiA do zrealizowania tej inwestycji. Pierwszy przetarg został ogłoszony w marcu br. W kwietniu zamawiający otworzył oferty, które mieściły się w zakresie cenowym od 983 tys. zł do 2,792 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 826 tys. zł. Oznaczało to, że pierwotnie szacowana kwota została przekroczona o minimum 157 tys. zł. GDDKiA nie zdecydowała się na zwiększenie finansowania i unieważniła przetarg.

Fiaskiem zakończyły się także inne postępowania prowadzone w ostatnim czasie w celu budowy różnych odcinków A18. Jeden przetarg dotyczył budowy południowej jezdni autostrady w województwie lubuskim na odcinku Olszyna – Golnice. Tu pierwszy przetarg ruszył pod koniec 2018 roku, ale z uwagi na zbyt wysokie propozycje cenowe (przy budżecie równym 303,82 mln zł inwestorowi brakowało jedynie 4,386 mln zł) unieważniono przetarg. Drugie postępowanie ruszyło kilka dni temu (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Ponadto już zielonogórski oddział GDDKiA już kilkukrotnie podchodził do przebudowy przygranicznego odcinka A18 granica państwa – węzeł Olszyna (wraz z węzłem). Niestety za każdym razem potencjalni wykonawcy wyceniali prace znacznie wyżej niż zamawiający (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony