Dolnośląskie. Nie będzie obwodnicy w ciągu DK-39. Nadzieja w A4, S5 i S8

fot. Google Maps
Budowa obwodnicy Strzelina na razie nie jest planowana, ale sytuację komunikacyjną miasta może poprawić np. budowa kolejnych odcinków dróg ekspresowych – poinformował Rafał Weber z Ministerstwa Infrastruktury, odpowiadając na apel grupy parlamentarzystów.
Politycy zauważyli, że w 2020 roku ukazały się nowe wyniki generalnego pomiaru ruchu przeprowadzone na drogach krajowych i wojewódzkich, które uwzględniają m.in. Strzelin, czyli powiatowe miasteczko na Dolnym Śląsku. Z danych wynika, że liczba pojazdów wjeżdżających do Strzelina zarówno drogą krajową nr 39 oraz drogami wojewódzkimi nr 395 i 396 zwiększa się.
Rosnący ruch samochodów oznacza niedogodności dla mieszkańców Strzelina, a problem mogłaby rozwiązać budowa obwodnicy. – Przebieg planowanej obwodnicy Strzelina zawarty jest w planach miejscowych. Co więcej, gmina podtrzymuje deklarację dotyczącą ewentualnego współfinansowania koncepcji – zauważyli posłowie.
Jedną z możliwości jest uzyskanie dofinansowania w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Strzelin nie znalazł się jednak na liście. – Czy prowadzone są konsultacje w sprawie przyszłej budowy obwodnicy Strzelina w ciągu drogi krajowej nr 39? – dociekali posłowie.
Na razie inwestycja nie jest jednak planowana. – Konsultacje nie są prowadzone. Biorąc pod uwagę ogromne zapotrzebowanie na budowę obwodnic w skali całego kraju, ograniczenia finansowe, a także możliwości rynku wykonawczego, nie jest możliwa jednoczesna realizacja wszystkich zgłaszanych inwestycji – poinformował Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Polityk dodał, że budowa obwodnicy Strzelina znalazła się na liście rezerwowej, ale mieszkańcy nie powinni sobie robić wielkich nadziei. – Budowa każdej obwodnicy, która znajduje się na liście rezerwowej, w tym także obwodnicy Strzelina, będzie możliwa np. w przypadku uzyskania oszczędności – wyjaśnił.
Weber zaznaczył, że sytuację komunikacyjną Strzelina mogą poprawić inne inwestycje, które są planowane. Chodzi o rozbudowę autostrady A4, czy planowaną budowę dróg ekspresowych S8 z Wrocławia do Kłodzka oraz S5 z Sobótki do Bolkowa.
Przypomnijmy, że w przypadku Strzelina tendencja wzrostowa dotycząca liczby pojazdów wjeżdżających głównymi drogami wlotowymi do miasta sięga prawie 20%”. – w 2015 r. było to 30 448 pojazdów/dobę, a w 2020 r. - 36 021 pojazdów na dobę. Średnia liczba pojazdów ciężarowych wjeżdżających do miasta w ciągu doby wynosi około 3 tysięcy – czytamy w piśmie, jakie parlamentarzyści skierowali do resortu infrastruktury.
Rosnący ruch samochodów oznacza niedogodności dla mieszkańców Strzelina, a problem mogłaby rozwiązać budowa obwodnicy. – Przebieg planowanej obwodnicy Strzelina zawarty jest w planach miejscowych. Co więcej, gmina podtrzymuje deklarację dotyczącą ewentualnego współfinansowania koncepcji – zauważyli posłowie.
Jedną z możliwości jest uzyskanie dofinansowania w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Strzelin nie znalazł się jednak na liście. – Czy prowadzone są konsultacje w sprawie przyszłej budowy obwodnicy Strzelina w ciągu drogi krajowej nr 39? – dociekali posłowie.
Na razie inwestycja nie jest jednak planowana. – Konsultacje nie są prowadzone. Biorąc pod uwagę ogromne zapotrzebowanie na budowę obwodnic w skali całego kraju, ograniczenia finansowe, a także możliwości rynku wykonawczego, nie jest możliwa jednoczesna realizacja wszystkich zgłaszanych inwestycji – poinformował Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Polityk dodał, że budowa obwodnicy Strzelina znalazła się na liście rezerwowej, ale mieszkańcy nie powinni sobie robić wielkich nadziei. – Budowa każdej obwodnicy, która znajduje się na liście rezerwowej, w tym także obwodnicy Strzelina, będzie możliwa np. w przypadku uzyskania oszczędności – wyjaśnił.
Weber zaznaczył, że sytuację komunikacyjną Strzelina mogą poprawić inne inwestycje, które są planowane. Chodzi o rozbudowę autostrady A4, czy planowaną budowę dróg ekspresowych S8 z Wrocławia do Kłodzka oraz S5 z Sobótki do Bolkowa.
Przypomnijmy, że w przypadku Strzelina tendencja wzrostowa dotycząca liczby pojazdów wjeżdżających głównymi drogami wlotowymi do miasta sięga prawie 20%”. – w 2015 r. było to 30 448 pojazdów/dobę, a w 2020 r. - 36 021 pojazdów na dobę. Średnia liczba pojazdów ciężarowych wjeżdżających do miasta w ciągu doby wynosi około 3 tysięcy – czytamy w piśmie, jakie parlamentarzyści skierowali do resortu infrastruktury.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |