Partnerzy serwisu:

Dolnośląskie: Umowa na drugą część analizy porealizacyjnej dla S5 podpisana

Redakcja 30.01.2019

Dolnośląskie: Umowa na drugą część analizy porealizacyjnej dla S5 podpisana
fot. GDDKiA
Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisał umowę z wykonawcą analizy porealizacyjnej dla drogi ekspresowej S5 w tym województwie. Zadanie dotyczy analizy w zakresie środowiska gruntowo-wodnego i zostało powierzone firmie Lemitor Ochrona Środowiska.
Wartość podpisanej prze GDDKiA we Wrocławiu i firmę Lemitor Ochrona Środowiska umowy to 39 tys. zł. Termin realizacji zadania został określony do 30 kwietnia 2019 roku.

Jest to druga część analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5. Pierwsza dotyczyła hałasu generowanego przez tę trasę. Umowa na jej realizację została podpisana 9 stycznia br. Opracowanie dokumentów dotyczących sfery akustycznej również zostało powierzone firmie Lemitor Ochrona Środowiska. Koszt tego kontraktu opiewał na 84,624 tys. zł. Prace mają potrwać do 20 kwietnia 2019 roku.

Początkowo oba zadania były przedmiotem jednego przetargu. Jednak budżet przewidziany na realizację tego, które dotyczy środowiska gruntowo-wodnego, był znacząco niższy niż otrzymane oferty. Z tego powodu ta część postępowania została unieważniona, a wykonawca został wyłoniony w powtórzonym przetargu.

Zarządca drogi (GDDKiA) jest zobowiązany do przeprowadzenia analiz porealizacyjnych po roku użytkowania infrastruktury. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko.
 
Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.

Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017. Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu 6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony