Partnerzy serwisu:

Dolnośląskie wyda w tym roku pół miliarda na drogi, obwodnice i tory

Przemysław Farsewicz 20.03.2021

Dolnośląskie wyda w tym roku pół miliarda na drogi, obwodnice i tory
fot. Google Maps
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu podsumowuje rok 2020 i wskazuje kierunki realizacji na ten rok. Budżet jest imponujący, bo wyniesie ponad pół miliarda złotych. Samorząd chciałby przede wszystkim zacząć realizację kilku obwodnic – w tym Wschodniej Obwodnicy Wrocławskiej. Wśród prac są też działania kolejowe na przejętych od PKP liniach.
Cały budżet Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu przewidziany na 2020 rok wynosił 463,2 mln zł. Z tego aż 157 mln zł wydano na budowy, przebudowy i remonty infrastruktury drogowej (bez bieżącego utrzymania dróg).

Wśród inwestycji, które udało się ukończyć w ubiegłym roku znalazła się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 323 na odcinku Radoszyce – Gawrony wraz z budową obwodnic miejscowości Nieszczyce i Brodowice – jako kontynuacja budowy przepraw przez Odrę. W ramach Programu Współpracy INTERREG Polska – Saksonia 2014-2020 zmodernizowano drogi wojewódzkie nr 354 na odcinku Turoszów-Sieniawka i nr 352 na odcinku Zatonie-Bogatynia wraz z ulicą Schrammstraße w Zittau, a także drogę wojewódzką nr 351 Pieńsk - Jędrzychowice wraz z ul. Bolesławiecką i Dr. Kahlbaum-Allee w Görlitz. Wśród większych realizacji warto także wspomnieć przebudowę przeprowadzoną wraz z rozbudową ul. Cukrowniczej w Ząbkowicach Śląskich w ciągu drogi wojewódzkiej nr 385. Powstało także obejście dla ul. Cukrowniczej.

Rok 2021 również ma obfitować w inwestycje. Budżet Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu wyniesie 536,5 mln zł. – W tej chwili DSDiK prowadzi około 200 inwestycji w obszarze infrastruktury drogowej i kolejowej. Wśród nich są duże projekty, jak rewitalizacje linii kolejowych, Wschodnia Obwodnica Wrocławia, Wschodnia Obwodnica Oleśnicy czy Trasa Sudecka, ale większość stanowią zadania poprawiające jakość infrastruktury, z której korzystają na co dzień mieszkańcy dolnośląskich miast i wsi. Są to budowy, przebudowy, remonty oraz modernizacje dróg, chodników i obiektów inżynierskich, prace w zakresie rozwoju infrastruktury towarzyszącej sieci drogowej, a także projekty mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników drogi (sygnalizacje świetlne, progi zwalniające, zmiany organizacji ruchu) – mówi Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Wśród zaplanowanych na ten rok do rozpoczęcia inwestycji jest budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławskiej – drogi wojewódzkiej od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa) – od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska).

W planach jest także rozpoczęcie budowy Wschodniej Obwodnicy Oleśnicy – drogi wojewódzkiej nr 451. Realizacji ma się doczekać także III etap projektu Trasy Sudeckiej, który związany jest z budową obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 (od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 382 w Piławie Górnej do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie). Budowa obwodnicy Dzierżoniowa została podzielona łącznie na trzy etapy. W sumie droga ma mieć 14 km. Z obwodnicy skorzystają nie tylko mieszkańcy Dzierżoniowa, ale również Bielawy i Pieszyc.

To nie koniec inwestycji. Planowany na 2021 rok jest również III etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 338 w miejscowości Wołów. Rozpocznie się także budowa obwodnicy Góry w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323. Łączna długość drogi wyniesie ok. 3,54 km. W planach jest także budowa obejścia miejscowości Chełm w ciągu drogi wojewódzkiej nr 345 i rozbudowa w ramach II etapu drogi wojewódzkiej nr 395 w Henrykowie.

– W roku 2021 ważną częścią naszego planu są też inwestycje kolejowe – zaznacza Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Wśród wymienionych przez samorząd inwestycji klejowych jest rewitalizacja linii nr 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów, linii nr 310 na odcinku Piława Górna – Łagiewniki oraz linii nr 303 Duninów – Chocianów.

- Zasadniczym celem wszystkich realizowanych przez nas inwestycji jest umożliwienie mieszkańcom Dolnego Śląska łatwego dojazdu do miejsc pracy, nauki, leczenia, wypoczynku i realizacji innych ich potrzeb – mówi dyrektor Loch. Jak dodaje, unowocześnienie infrastruktury pozytywnie wpływa na mobilność mieszkańców i ogranicza problemy wynikające z wykluczenia komunikacyjnego. – Odpowiednio modernizowana sieć drogowo-kolejowa oznacza też niższe koszty bieżącego utrzymania infrastruktury, co ma ogromne znaczenie dla budżetu samorządu województwa. Zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników dróg – także dzięki popularyzacji kolei pasażerskiej jako środka codziennej komunikacji – podsumowuje.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony