Droga Nowy Targ – Zakopane z dodatkowym, środkowym pasem ruchu?

fot. Google Maps
Na Zakopiance między Nowym Targiem a Zakopanem powstanie dodatkowy, środkowy pas ruchu. Będzie uruchamiany w okresach kumulacji ruchu do obsługi tego kierunku, na którym akurat będzie większe zapotrzebowanie. Takie plany zarysował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na antenie Radia Kraków.
To miałoby być rozwiązanie na rozwiązanie problemów kumulacji ruchu – głównie turystycznego – na trasie do Zakopanego. Jak pisaliśmy, we wtorek minister infrastruktury podpisał program inwestycyjny dla modernizacji drogi krajowej nr 47 Szaflary – Nowy Targ. Oznacza to, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłosić przetarg na proces przygotowawczy dla tej inwestycji. Niedawno wybrany został wykonawca opracowań projektowych dla poprawy warunków ruchu na dalszym odcinku aż do Zakopanego. Jednak, jak zauważył w Radiu Kraków minister, „nic nie spowoduje poszerzenia pasa drogowego”.
Tymczasem okresy takie jak święta, sylwester, tzw. długie weekendy czy początek lub koniec zimowych ferii powodują ogromne utrudnienia dla kierowców.
Jest wstępny pomysł, co można zrobić. – W ramach istniejącego pasa – takie jest marzenie inżynierów – będą bezpieczne skręty, pasy włączenia. Będzie też trzeci, środkowy pas ruchu, uruchamiany w zależności od tego, czy ruch duży jest w stronę gór, czy odwrotnie – poinformował minister. Dodał, że takie rozwiązanie, które jako możliwe o wdrożenia widzi krakowska GDDKiA, będzie wymagało wsparcia ze strony samorządów przy szukaniu zgody społecznej.
Andrzej Adamczyk jest jednak przekonany, że sprzeciw wobec każdej planowanej inwestycji to już przeszłość. – Jest zupełnie inna postawa – mówił. Zapewnił także, że wszyscy deklarują wsparcie, a samorządowcy są bardzo otwarci na nowe rozwiązania. – Mieszkańcy oczekują normalności – powiedział, dodając, że droga przy spiętrzeniach ruchu blokuje się nie tylko dla turystów, ale i mieszkańców. – Mieszkańcy Szaflar, Białego Dunajca, Poronina mają problem z dojazdem do sklepu, pracy. Nie mogą normalnie, bezpiecznie żyć – mówił minister.
Obecnie, po oddaniu tunelowego odcinka zakopianki nie ma już większych problemów z przepustowością trasy od Myślenic do Rabki, gdzie kierowcy jadą drogą dwujezdniową. Ta jednak przechodzi w jedną jezdnię w okolicach Rdzawki i w takim przekroju prowadzi do stolicy Tatr. W budowie jest dwujezdniowy odcinek z Rdzawki do Nowego Targu. Poprawa dalszego ciągu trasy jest przygotowywana.
Tymczasem okresy takie jak święta, sylwester, tzw. długie weekendy czy początek lub koniec zimowych ferii powodują ogromne utrudnienia dla kierowców.
Jest wstępny pomysł, co można zrobić. – W ramach istniejącego pasa – takie jest marzenie inżynierów – będą bezpieczne skręty, pasy włączenia. Będzie też trzeci, środkowy pas ruchu, uruchamiany w zależności od tego, czy ruch duży jest w stronę gór, czy odwrotnie – poinformował minister. Dodał, że takie rozwiązanie, które jako możliwe o wdrożenia widzi krakowska GDDKiA, będzie wymagało wsparcia ze strony samorządów przy szukaniu zgody społecznej.
Andrzej Adamczyk jest jednak przekonany, że sprzeciw wobec każdej planowanej inwestycji to już przeszłość. – Jest zupełnie inna postawa – mówił. Zapewnił także, że wszyscy deklarują wsparcie, a samorządowcy są bardzo otwarci na nowe rozwiązania. – Mieszkańcy oczekują normalności – powiedział, dodając, że droga przy spiętrzeniach ruchu blokuje się nie tylko dla turystów, ale i mieszkańców. – Mieszkańcy Szaflar, Białego Dunajca, Poronina mają problem z dojazdem do sklepu, pracy. Nie mogą normalnie, bezpiecznie żyć – mówił minister.
Obecnie, po oddaniu tunelowego odcinka zakopianki nie ma już większych problemów z przepustowością trasy od Myślenic do Rabki, gdzie kierowcy jadą drogą dwujezdniową. Ta jednak przechodzi w jedną jezdnię w okolicach Rdzawki i w takim przekroju prowadzi do stolicy Tatr. W budowie jest dwujezdniowy odcinek z Rdzawki do Nowego Targu. Poprawa dalszego ciągu trasy jest przygotowywana.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |