Partner serwisu

Drogi łącznik drogowy z S19 w Krośnie

Przemysław Farsewicz 14.11.2022

Drogi łącznik drogowy z S19 w Krośnie
fot. Gogole Maps
Krosno rozpisało, zgodnie z zapowiedziami, przetarg na budowę dalszej części drogowego łącznika z S19. W ramach drugiego etapu powstanie ok. 2-kilometrowa droga. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Gmina Krosno prowadzi przetarg na realizację drugiego etapu budowy drogi do S19. Miastu udało się uzyskać dofinansowanie z Polskiego Ładu. W ramach nowego rozdania otrzymało 30 mln zł. W II etapie powstanie połączenie drogowe Krosna z drogą ekspresową S19 o długości prawie 2 km – od DK19 przez tereny inwestycyjne ,"Park Przemysłowy Krosno 2" w kierunku ul. Dywizjonu 303.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadania 31,6 mln zł brutto. Żadna z dwóch złożonych ofert nie mieści się w założonym budżecie. Strabag wycenił prace na 74,3 mln zł, zaś konsorcjum lokalnych firm z liderem Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie – wyceniło prace na 46,5 mln zł. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Realizację etapu II przewidziano na 48 miesięcy.

Etap I – dla którego rozstrzygnięto już postępowanie przetargowe – realizowany będzie na odcinku między ul. Bieszczadzką - DK 28 a ul. Sikorskiego. Łącznie powstaną więc 4 km drogi, wraz z kilkoma skrzyżowaniami. Nowy trakt będzie bezpośrednim połączeniem z budowaną drogą ekspresową S19 i skomunikuje Krosno z terenami inwestycyjnymi włączonymi do miasta. Droga może także stanowić w przyszłości część obwodnicy Miejsca Piastowskiego. Radni opowiadają się za wariantem drogi, wykorzystującej planowany łącznik do S19.

Wykonawca drugiego etapu zaprojektuje i wykona drogę klasy GP o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy i dopuszczalnym obciążeniu 115 kN/oś. Zamawiający ponadto zaznacza, że przy projektowaniu należy zaplanować i zarezerwować teren o szerokości ok. 12-15 m pod planowaną drugą jezdnię. W planach jest także powstanie ronda turbinowego. Na trasie powstaną dwie zatoki autobusowe z wiatami przystankowymi o budowie modułowej.

Tymczasem miasto rozstrzygnęło już przetarg na pierwszy etap inwestycji. O kontrakt starało się dwóch oferentów, ale tylko jeden zmieścił się w budżecie zamawiającego. Krosno przygotowało 56,3 mln zł, zaś konsorcjum krośnieńskich spółek RBDiM i PRID zaoferowało prace za 49,6 mln zł i to ono będzie realizować inwestycję.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony