Drogi most w Bartoszycach

Fot. Google Maps
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie otworzył oferty na budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 512 wraz z mostem przez Łynę w Bartoszycach. Żadna nie zmieściła się w budżecie.
Inwestycja miałaby objąć odcinek od ul. Gdańskiej do skrzyżowania z drogą krajową nr 51 ul. Bohaterów Warszawy, Warszawskiej i ks. Józefa Poniatowskiego. Chodzi o drogę klasy technicznej G i kategorii ruchu KR-4. Cały planowany odcinek ma mieć 1,34 km długości (ok. 750 m to nowy odcinek, pozostała część to rozbudowa) i jezdnię o szerokości 7 m.
W ramach inwestycji wykonawca będzie zobowiązany do budowy mostu (obiekt ma mieć ponad 100 m) i odcinka nowej drogi, a także wzmocnienia istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni. Trzeba będzie wykonać elementy spowolnienia ruchu, przebudować i wybudować sieć infrastruktury technicznej, wybudować i przebudować chodniki, przebudować skrzyżowania, a także wybudować dwa ronda.
Pierwotnie otwarcie kopert miało mieć miejsce we wrześniu. Ostatecznie jednak poznaliśmy oferty pod koniec października. Zgłosiły się cztery firmy, jednak żadnej nie udało się zmieścić w przygotowanym budżecie zamawiającego. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie przygotował na inwestycję 39,9 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Most i Budokop Piotr Głodowski – 42,6 mln zł. Kolejno oferty złożyło Polbud-Pomorze za 45,2 mln zł, Strabag za 44,7 mln zł i NDI za 51,5 mln zł. Wszyscy zadeklarowali gwarancję na roboty na okres 8 lat i termin wykonania prac do 19 marca 2022 roku.
Inwestycja, o której mowa zaplanowana jest w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Rosja 2014 – 2020. W ramach tego samego projektu po stronie rosyjskiej wyremontowane zostaną drogi w Gusiewie w obwodzie kaliningradzkim. U wschodnich sąsiadów poprawi się ok. 4 km dróg.
Inwestycja otrzymała wsparcie unijne w postaci 7,2 mln euro – umowę w tej sprawie podpisano w czerwcu tego roku.
W ramach inwestycji wykonawca będzie zobowiązany do budowy mostu (obiekt ma mieć ponad 100 m) i odcinka nowej drogi, a także wzmocnienia istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni. Trzeba będzie wykonać elementy spowolnienia ruchu, przebudować i wybudować sieć infrastruktury technicznej, wybudować i przebudować chodniki, przebudować skrzyżowania, a także wybudować dwa ronda.
Pierwotnie otwarcie kopert miało mieć miejsce we wrześniu. Ostatecznie jednak poznaliśmy oferty pod koniec października. Zgłosiły się cztery firmy, jednak żadnej nie udało się zmieścić w przygotowanym budżecie zamawiającego. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie przygotował na inwestycję 39,9 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Most i Budokop Piotr Głodowski – 42,6 mln zł. Kolejno oferty złożyło Polbud-Pomorze za 45,2 mln zł, Strabag za 44,7 mln zł i NDI za 51,5 mln zł. Wszyscy zadeklarowali gwarancję na roboty na okres 8 lat i termin wykonania prac do 19 marca 2022 roku.
Inwestycja, o której mowa zaplanowana jest w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Rosja 2014 – 2020. W ramach tego samego projektu po stronie rosyjskiej wyremontowane zostaną drogi w Gusiewie w obwodzie kaliningradzkim. U wschodnich sąsiadów poprawi się ok. 4 km dróg.
Inwestycja otrzymała wsparcie unijne w postaci 7,2 mln euro – umowę w tej sprawie podpisano w czerwcu tego roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |