Dwie oferty na rozbudowę w Gdyni Nowowiczlińskiej

Fot. Google Maps
Gdynia prowadzi przetarg na przebudowę i rozbudowę ulicy Nowowiczlińskiej. Roboty mają objąć odcinek tuż przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia Karwiny. Zyskać na znaczeniu ma transport publiczny, piesi oraz rowerzyści.
Przedmiotem przetargu jest rozbudowa ulicy Nowowiczlińskiej oraz powiązanych z nią ulic bocznych. Projekt szumnie nazwano „Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia Karwiny”. Prace obejmą odcinek o długości 1,1 km od skrzyżowania z ul. Rdestową do wyjazdu z istniejącej stacji paliw po lewej stronie ul. Nowowiczlińskiej przed skrzyżowaniem z ul. Chwaszczyńską.
Do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Najtańszą ofertę złożył Strabag na kwotę 21,3 mln zł. Droższą złożyło konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel z Gdańska oraz konsorcjantem Elgrunt z Gdyni. Ich oferta opiewa na 25,9 mln zł. Gdynia przygotowała na zadanie 18,8 mln zł brutto. Zaś w sytuacji skorzystania z opcji na roboty podobne – 22,6 mln zł brutto. Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ceny (60 proc.), okresu wykonania robót (10 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz doświadczenia osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Wskazano w zamówieniu rok na realizację prac.
W założeniach inwestycji, przebieg w planie ul. Nowowiczlińskiej pozostaje bez zmian w stosunku do stanu istniejącego. Po przebudowie trasy zachowana zostanie prędkość 50 km/h. Droga wzbogaci się o nowe chodniki oraz drogę rowerową o szerokości 2,5 metra i długości ok 900 metrów. Nowa droga rowerowa będzie przeprowadzona nad częścią istniejącej komory ciepłowniczej, której stan techniczny pozwala na zachowanie jej bez dodatkowego wzmocnienia. Zaplanowano korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową, przebudowę urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu, jak oznakowania, barier ochronnych, balustrad, sygnalizacji świetlnej.
Na jednym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano poszerzenie jezdni w km 0,639.94 – km 0,762.9 (strona lewa), które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack. Powstanie również przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni.
Droga składać się będzie z 3,5-metrowego pasa ruchu oraz 3,5-metrowego pasa dla autobusów na długości 290-metrów. Obecnie na odcinku od skrzyżowania z ul. Rdestową do wiaduktu Obwodnicy Trójmiasta ul. Nowowiczlińska posiada jedną jezdnię o szerokości 7.5 m. W ramach prac przewidziano korektę skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej. Zdemontowane zostaną stare elementy sieci trakcyjnej – 2 słupy, 1270 m przewodów, izolatorów i jedną zwrotnicę. Zamawiający przewiduje montaż 24 nowych strunobetonowych słupów trakcyjnych, 890 m przewodów i 7 wysięgników.
Projekt „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny" jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Najtańszą ofertę złożył Strabag na kwotę 21,3 mln zł. Droższą złożyło konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel z Gdańska oraz konsorcjantem Elgrunt z Gdyni. Ich oferta opiewa na 25,9 mln zł. Gdynia przygotowała na zadanie 18,8 mln zł brutto. Zaś w sytuacji skorzystania z opcji na roboty podobne – 22,6 mln zł brutto. Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ceny (60 proc.), okresu wykonania robót (10 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz doświadczenia osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Wskazano w zamówieniu rok na realizację prac.
W założeniach inwestycji, przebieg w planie ul. Nowowiczlińskiej pozostaje bez zmian w stosunku do stanu istniejącego. Po przebudowie trasy zachowana zostanie prędkość 50 km/h. Droga wzbogaci się o nowe chodniki oraz drogę rowerową o szerokości 2,5 metra i długości ok 900 metrów. Nowa droga rowerowa będzie przeprowadzona nad częścią istniejącej komory ciepłowniczej, której stan techniczny pozwala na zachowanie jej bez dodatkowego wzmocnienia. Zaplanowano korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową, przebudowę urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu, jak oznakowania, barier ochronnych, balustrad, sygnalizacji świetlnej.
Na jednym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano poszerzenie jezdni w km 0,639.94 – km 0,762.9 (strona lewa), które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack. Powstanie również przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni.
Droga składać się będzie z 3,5-metrowego pasa ruchu oraz 3,5-metrowego pasa dla autobusów na długości 290-metrów. Obecnie na odcinku od skrzyżowania z ul. Rdestową do wiaduktu Obwodnicy Trójmiasta ul. Nowowiczlińska posiada jedną jezdnię o szerokości 7.5 m. W ramach prac przewidziano korektę skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej. Zdemontowane zostaną stare elementy sieci trakcyjnej – 2 słupy, 1270 m przewodów, izolatorów i jedną zwrotnicę. Zamawiający przewiduje montaż 24 nowych strunobetonowych słupów trakcyjnych, 890 m przewodów i 7 wysięgników.
Projekt „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny" jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |