Partnerzy serwisu:

Dwiema jezdniami na Podhale. Ruszyła budowa odcinka Rdzawka – Nowy Targ na DK-47

mr 26.06.2020

Dwiema jezdniami na Podhale. Ruszyła budowa odcinka Rdzawka – Nowy Targ na DK-47
fot. GDDKiA
Rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu. Symboliczne wbicie łopaty nastąpiło 25 czerwca. Zanim na budowę wjedzie ciężki sprzęt, saperzy sprawdzą teren pod kątem ewentualnych niewybuchów, geodeci wytyczą drogi technologiczne w terenie, a przyrodnicy przygotują inwentaryzację i raport. Następnie karczowanie terenu, zdejmowanie warstwy gleby, budowa dróg technologicznych i w końcu samej drogi DK-47 wraz z obiektami inżynierskimi.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mostami, wiaduktami). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.

Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów.

Prace przygotowawcze dla odcinka DK-47 Rdzawka − Nowy Targ prowadzone były w latach 2008-2015. W trakcie przetargu okazało się, że kwotę zapisaną w programie trzeba zwiększyć i 29 sierpnia 2018 r. minister infrastruktury podpisał dokument podwyższający o 90 mln zł budżet inwestycji, co umożliwiło wybór wykonawcy i podpisanie z nim umowy.

19 września 2018 r. podpisana została umowa na realizację dwujezdniowej drogi pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj”. Wykonawcą tej inwestycji jest Intercor, a jej koszt to ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa. Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID umowa przewiduje 23 miesiące, a na fazę realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 1 grudnia do 31 marca). Decyzja ZRID została wydana przez Wojewodę Małopolskiego 25 czerwca 2020 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony