Partnerzy serwisu:

Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy

mr 15.05.2020

arrow
arrow
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
fot. GDDKiA
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
Dwoma pasami obwodnicy Szczuczyna. Kolejny fragment S61 gotowy
Od dziś (15 maja) kierowcy będą mogli jeździć drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna. Jest to fragment drogi ekspresowej S61 o długości 8 km. To trzeci gotowy odcinek tej drogi − po fragmencie obwodnicy Augustowa (12,75 km.) i obwodnicy Suwałk (12,83 km). Budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna jest współfinansowana przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem polskiego odcinka międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z zachodnią Europą. Obwodnica Szczuczyna, choć niewielka, już w II połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski − Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno − Stawiski (16,43 km). W 2022 także z odcinkiem Szczuczyn − Ełk Południe. Cała Via Baltica na obszarze Polski zostanie zrealizowana w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025).

Nawierzchnia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna została wykonana z betonu cementowego (z wyjątkiem obiektów inżynierskich, gdzie nawierzchnia jest także bitumiczna) i przystosowana do najcięższego ruchu (115 kN /oś). Tym samym obwodnica stała się pierwszą w regionie z jezdniami o różnej nawierzchni, ponieważ pierwsza jezdnia − wybudowana w 2015 roku − ma nawierzchnię bitumiczną.

 

Mapa: GDDKiA

Wybudowana II jezdnia ma długość około 6,58 km. Łączy się z powstałym w ramach pierwszego etapu budowy obwodnicy − dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. Cała obwodnica ma tym samym 8 kilometrów i standard dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi i pasem rozdziału.

Wybudowano też wszystkie urządzenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe) oraz ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz wygrodzenia).

Budowa była realizowana w systemie projektuj i buduj od 26 maja 2017 r. Całkowita wartość umowy na roboty to ponad 75 mln zł brutto. Generalnym wykonawcą jest spółka Polaqua. Nadzór nad robotami sprawuje spółka TPF.


Łączna długość przyszłej S61 to prawie 210 km, z czego kierowcy już korzystają z trzech odcinków o łącznej długości ok. 33,5 km (fragment obwodnicy Augustowa, obwodnica Suwałk i obwodnica Szczuczyna). Pozostała część S61, blisko 177 kilometrów, jest w realizacji − w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie projektuj i buduj (przygotowanie projektu, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej − ZRID) albo fizycznie - w budowie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony