Partnerzy serwisu:

Dziś droga S17 wydłuży się o 30 km – od Garwolina do Ryk

Redakcja/inf. pras. 04.07.2019

Dziś droga S17 wydłuży się o 30 km – od Garwolina do Ryk
fot. GDDKiA
Na dzisiejsze popołudnie zaplanowane zostało otwarcie drogi ekspresowej między węzłami Garwolin Południe i Ryki Północ. Kierowcy zyskają kolejne 30 kilometrów ekspresówki między Warszawą i Lublinem. Kolejny 15-kilometrowy odcinek ma być dostępny pod koniec wakacji.
18 czerwca do ruchu zostało oddany 13 kilometrów trasy S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Dziś droga ekspresowa łącząca Warszawę z Lublinem wydłuży się o kolejne 30 km. Jak zapowiedziała GDDKiA Kierowcy skorzystają z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim oraz kolejnych kilku kilometrów do węzła Ryki Północ, gdzie zjadą na stary przebieg DK-17. Jeszcze przed końcem wakacji ma być udostępniony kolejny, 15-kilometrowy odcinek S17 omijający Ryki. – Wtedy też dystans 140 km od Garwolina do Piask pokonamy w 70 minut – mówi Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA.

Beton w miejsce nawierzchni bitumicznej

Dwujezdniowa droga ekspresowa S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci, powstała w większości w miejscu starej DK-17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie, omijając od wschodu te miejscowości. Jezdnia nowej trasy w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus starej drogi, wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Jezdnia w kierunku Lublina powstała od podstaw, podobnie jak system dróg umożliwiających obsługę ruchu lokalnego.

Nawierzchnia na trasie głównej wykonana jest z betonu cementowego, a jedynie w obrębie obiektów inżynierskich oraz na drogach lokalnych zastosowano nawierzchnię bitumiczną. Dodajmy, że nawierzchnia z betonu cementowego będzie na całym odcinku S17 pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód.

W ramach inwestycji powstały m.in.: trzy węzły (Górzno, Gończyce i Trojanów), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, 23 obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i nad nią oraz urządzenia ochrony środowiska.

Na części odcinka chwilowo tylko setką

Aby skrócić oczekiwanie kierowców na możliwość jazdy dwoma jezdniami na całej trasie, od Garwolina do węzła Ryki Północ, na części będzie chwilowo obowiązywać ograniczenie prędkości do 100 km/h. Związane jest to z trwającym jeszcze uzyskiwaniem pozwolenia na użytkowanie dla odcinka od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc oraz od granicy województwa mazowieckiego do węzła Ryki Północ. Dlatego też, jeszcze przez kilkanaście dni, będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu z przekreślonym oznakowaniem „eski”. Po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie ograniczenie prędkości zniknie.

Dofinansowanie ze środków UE

Realizację odcinka od Grawolina do granicy województw podzielono na dwa mniejsze zadania: od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc o długości 12,2 km oraz od obwodnicy Gończyc do granicy województw o długość 13 km. Oba odcinki budowała firma Budimex. Wartość robót na pierwszym odcinku to ok. 291 mln zł, a na drugim ok. 317 mln zł. Łączny koszt realizacji tych dwóch odcinków, uwzględniający odszkodowania za przejęte nieruchomości, prace archeologiczne i wynagrodzenie nadzoru to ok. 840 mln zł.

Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony