Partnerzy serwisu:

Jeździmy po S5 z Leszna do Kaczkowa

Elżbieta Pałys 05.10.2018

Jeździmy po S5 z Leszna do Kaczkowa
fot. GDDKiA
Na dzisiejsze popołudnie zaplanowane jest otwarcie fragmentu drogi ekspresowej S5 w Wielkopolsce. Chodzi o odcinek w południowej części regionu pomiędzy węzłami Leszno Południe i Kaczkowo realizowany przez Budimex.
To jeden z pięciu budowanych obecnie fragmentów drogi ekspresowej S5 na terenie Wielkopolski. Po ich realizacji znacząco skróci się droga, która łączy dwie aglomeracje – poznańską i wrocławską.

Otwierany dziś odcinek liczy 9,5 km. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. W pasie rozdziału zachowana została rezerwa pod dobudowę trzeciego pasa w przyszłości. Ekspresówkę na całym przebiegu wybudowano po nowym śladzie.

W ramach zadania powstał 1 węzeł drogowy – Leszno Południe. Jest zlokalizowany na przecięciu z drogą wojewódzką nr 323. Powstało 8 obiektów inżynierskich, w tym 1 most w ciągu drogi S5, który pełni również funkcje przejścia dla zwierząt, 4 wiadukty drogowe nad drogą S5 oraz górne przejście dla zwierząt nad drogą S5 (i linią kolejową E59 – ten odcinek realizuje PKP PLK).

Konieczne było przebudowanie dróg klas D, Z, G i GP, wybudowanie dróg dojazdowych, przepustów, oświetlenia i urządzeń BRD oraz budowa łącznika z węzłem i węzła Dąbcze pomiędzy drogą ekspresową nr 5 a droga krajową nr 5.

Obecna droga krajowa nr 5 przenosi obecnie ruch o natężeniu ok. 14,5 tys. na dobę. Z tej drogi korzystają pojazdy przemieszczające się pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem, a jednocześnie pomiędzy autostradą A2 oraz A4 i A8 – autostradową obwodnicą Wrocławia.

Obecnie, na terenie Wielkopolski w realizacji są jeszcze 4 odcinki S5: Poznań Głuchowo – Wronczyn (realizuje Toto), Wronczyn – Kościan (Budimex), Kościan – Radomicko (Mota Engil) oraz Radomicko – Leszno (Mota Engil). 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony