Estakada na DK-91 w Przechowie oddana do ruchu

fot. GDDKiA Bydgoszcz
Kierowcy korzystają już z blisko-300-metrowej estakady w ciągu drogi krajowej nr 91 w miejscowości Przechowo koło Świecia. Obiekt znajduje się na trasie prowadzącej w kierunku S5.
Estakada została oddana do ruchu 4 września. Liczy 282 m, a za jej budowę odpowiadał Strabag. Estakada wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 91 (ok.2,1 km), węzłem i drogami towarzyszącymi zapewnia m.in. sprawny dojazd do zakładów przemysłowych zlokalizowanych na terenie przyległym do inwestycji, łącząc go z układem dróg krajowych.
W ramach inwestycji rozebrano stary obiekt wraz z infrastrukturą drogową, a w jego miejsce wykonano nowy. Rozbudowany został także układ drogowy – wybudowano drogi dojazdowe (łącznie ok. 2 km), dodatkowe pasy ruchu, pasy włączania i wyłączania. Powstało nowe rondo i ekrany akustyczne.
Wybudowano chodniki oraz tunel pod drogą. Powstało także nowe oświetlenie drogowe, przepusty dla płazów i ekrany akustyczne.
– Mam nadzieję, że wybudowana z tak ogromnym wkładem pracy oraz środków budżetu państwa infrastruktura służyć będzie kierowcom wiele lat oraz przyczyni się do istotnej poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedział cytowany w komunikacie Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego Oddziału GDDKiA.
Inwestycja kosztowała ok. 77,7 mln zł. Prace budowlane były prowadzone od grudnia 2018 r. Zanim zlecono je firmie Strabag konieczne było powtórzenie przetargu.
W pierwszym postępowaniu (ogłoszonym w kwietniu 2017 r.) oferta z najkorzystniejszą ceną (wskazana w styczniu 2018 r.) była warta 53,8 mln zł. Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę (PBDiM Kobylarnia) zrezygnował jednak z zawarcia kontraktu ze względu – jak wskazał – na zmianę warunków rynkowych. Ponieważ kolejna oferta przekraczała przewidziany wówczas budżet GDDKiA (nieco ponad 55 mln zł), postępowanie unieważniono i ogłoszono ponownie. W tamtym czasie warunki na rynku były na tyle dynamiczne, że ceny ofert do kolejnego otwarcia jeszcze wzrosły.
Umowę z wykonawcą podpisano 30 listopada 2018 r.
W ramach inwestycji rozebrano stary obiekt wraz z infrastrukturą drogową, a w jego miejsce wykonano nowy. Rozbudowany został także układ drogowy – wybudowano drogi dojazdowe (łącznie ok. 2 km), dodatkowe pasy ruchu, pasy włączania i wyłączania. Powstało nowe rondo i ekrany akustyczne.
Wybudowano chodniki oraz tunel pod drogą. Powstało także nowe oświetlenie drogowe, przepusty dla płazów i ekrany akustyczne.
– Mam nadzieję, że wybudowana z tak ogromnym wkładem pracy oraz środków budżetu państwa infrastruktura służyć będzie kierowcom wiele lat oraz przyczyni się do istotnej poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedział cytowany w komunikacie Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego Oddziału GDDKiA.
Inwestycja kosztowała ok. 77,7 mln zł. Prace budowlane były prowadzone od grudnia 2018 r. Zanim zlecono je firmie Strabag konieczne było powtórzenie przetargu.
W pierwszym postępowaniu (ogłoszonym w kwietniu 2017 r.) oferta z najkorzystniejszą ceną (wskazana w styczniu 2018 r.) była warta 53,8 mln zł. Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę (PBDiM Kobylarnia) zrezygnował jednak z zawarcia kontraktu ze względu – jak wskazał – na zmianę warunków rynkowych. Ponieważ kolejna oferta przekraczała przewidziany wówczas budżet GDDKiA (nieco ponad 55 mln zł), postępowanie unieważniono i ogłoszono ponownie. W tamtym czasie warunki na rynku były na tyle dynamiczne, że ceny ofert do kolejnego otwarcia jeszcze wzrosły.
Umowę z wykonawcą podpisano 30 listopada 2018 r.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |