Partner serwisu

Finał budowy mostu w Kurowie jesienią. Jaki stan prac?

Magdalena Romanowska 02.07.2021

Finał budowy mostu w Kurowie jesienią. Jaki stan prac?
fot. GDDKiA Twitter
Obecnie zaawansowanie robót na budowie mostu extradosed w Kurowie w województwie małopolskim wynosi 88 proc. Czteroprzęsłowy most ma być oddany do ruchu samochodowego w październiku tego roku.
Most w Kurowie budowany jest poniżej starego obiektu, na którym do czasu ukończenia nowego będzie się odbywał ruch. Całkowita długość nowego mostu wyniesie 602 m, szerokość 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

Będzie to obiekt typu extradosed. Ten typ mostów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Ma więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony są niższe niż w mostach wantowych, co sprawia, że są też od nich tańsze w wykonaniu, ale też bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe. W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), następny to most na obwodnicy Ostródy (677 m), a kolejnym będzie most w Kurowie na Dunajcu.



Według najnowszego raportu z placu budowy w przypadku dwóch pylonów mostu podwieszono już wszystkie wanty, a jeśli chodzi o trzeci pylon – do podwieszenia zostały jeszcze dwie liny. W projekcie przeprawy przez Dunajec umieszczono pylony monolityczne połączone z konstrukcją skrzynkową ustroju przęsła. Pylony będą miały prawie 23 m wysokości od poziomu jedni, 33 m od poziomu terenu. Ich przekrój poprzeczny ma wymiary 2,7 na 3,5 m.

Każdy z trzech pylonów będzie miał 36 want o długości od 33,5 m do 87,7 m (łącznie to 7,3 km), a każda z nich powstała z 61 splotów stalowych lin. Kable podwieszenia będą oparte na pylonach za pośrednictwem siodeł. Po zamontowaniu wszystkich want przyjdzie pora na regulację siłową; wanty też zaczną spełniać swoją funkcję.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony