Partnerzy serwisu:

Flota Poczty Polskiej będzie elektryczna

Magdalena Romanowska 15.11.2019

Flota Poczty Polskiej będzie elektryczna
fot. Poczta Polska
Już od połowy listopada flotę Poczty Polskiej zasilą dostawcze auta elektryczne. Trafią one do placówek w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie oraz Wrocławiu. Samochody zostaną dostarczone w usłudze wynajmu długoterminowego przez firmę Arval Service Lease Polska.
Zasilenie floty Poczty Polskiej elektrycznymi Nissanami e-NV200 to jedno z założeń „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, będący częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju” przygotowanego przez Ministerstwo Energii.

Firma Arval Service Lease Polska dostarczy samochody w ramach umowy 36-miesięcznego najmu. Takie rozwiązanie w przypadku aut elektrycznych jest dużo korzystniejsze niż zakup – nie wymaga angażowania dużych środków związanych z zakupem. Zamawiający nie jest też obciążony ryzykiem związanym z utratą samochodów na wartości.

– Poczta Polska zdecydowała się na wynajem elektryków zarówno z powodu oszczędności, ale też z troski o jakość powietrza, ograniczenie emisji CO2 i dążenie do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy. To pierwsza tego typu inwestycja, ale zapewne nie ostatnia. W ramach realizowanego programu „Elektromobilność” Poczta Polska będzie dążyć do unowocześnienia swojej floty – mówi cytowany w komunikacie prasowym Paweł Przechodzeń, wiceprezes Poczty Polskiej ds. logistyki.

Poczta Polska nie jest jedyną spółką, która stawia na elektromobilność. Rozwiązania flotowe pochodzące z OZE stają się coraz popularniejsze również wśród prywatnych przedsiębiorstw. Jak pokazuje barometr flotowy Arval, ograniczenie emisji CO2 jest jednym z najważniejszych celów deklarowanych przez polskich i zachodnioeuropejskich menadżerów flot. Takie cele w polityce flotowej zakłada aż 58 procent polskich przedsiębiorstw i 59 procent z pozostałych państw UE.

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t, 30% pojazdów jest w wieku poniżej 4 lat. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek.

Jakie korzyści może wyciągnąć Poczta Polska z tej decyzji? Przede wszystkim, mniejsze koszty utylizacji i naprawy aut. Elektryki są tańsze i mniej awaryjne od aut spalinowych. Brak takich części jak skrzynia biegów, sprzęgło, brak konieczności wymiany oleju silnikowego – wszystko to czynniki, które minimalizują ryzyko awarii i konieczność inwestowania w samochód.

Jak czytamy w komunikacie Poczty Polskiej, Nissan e-NV200 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterię trakcyjną o pojemności 40 kWh, co umożliwi uzyskanie prędkości maksymalnej 123 km/h i zasięgu w jeździe miejskiej 301 km według cyklu WLTP. Pojazdy mogą być ładowane prądem przemiennym (ładowanie AC, także z gniazdka 230V) lub prądem stałym („szybkie” ładowanie DC). Ładowność pojazdu wynosi 742 kg, kubatura przestrzeni ładunkowej 4,2 m3. Pojazdy mają m.in. system hamowania odzyskowego (rekuperacyjnego) oraz wspomagania parkowania (kamera cofania z zintegrowanym lusterkiem bocznym kierowcy).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony