Gdańsk planuje budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej i zakup 14 autobusów elektrycznych

fot. Google Maps
Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej na odcinku od al. Havla do ulicy Kampinoskiej i Nowej Kampinoskiej czy zakup 14 autobusów elektrycznych – o dofinansowanie m.in. takich inwestycji zabiega gdański samorząd w ramach Programu Inwestycji Strategicznych.
W ramach zakończonego niedawno naboru miasto złożyło pięć wniosków opiewających na 100 mln zł. Największy dotyczy pierwszego etapu budowy ul. Nowej Świętokrzyskiej na odcinku od al. Havla do ulicy Kampinoskiej i Nowej Kampinoskiej. To kluczowa inwestycja drogowa dla południowej części miasta. Jej szacunkowa wartość to 90 mln zł, a urzędnicy ubiegają się o 65 mln zł dofinansowania.
Cytowana w komunikacie Zenobia Glac-Ściebura, przewodnicząca zarządu dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe oceniła, że rozwój infrastruktury drogowej to jeden z priorytetów Gdańska.
– Kto chociaż raz spróbował ze Starogardzkiej dojechać Niepołomicką do ulicy Świętokrzyskiej w godzinach szczytu ten wie, co mam na myśli – powiedziała, nawiązując do planowanej budowy ul. Nowej Świętokrzyskiej.
W ramach drugiego wniosku ratusz ubiega się o pieniądze na zakup 14 autobusów elektrycznych, spełniających unijne wymogi ochrony środowiska. – Szacunkowa wartość zakupu wynosi 35 mln zł, a wnioskowane dofinansowanie to blisko 30 mln zł – czytamy w komunikacie prasowym.
Miasto planuje też przebudowę ul. Łąkowej na odcinku od ul. Podwale Przedmiejskie do ul. Długie Ogrody i tego dotyczy trzeci wniosek. Roboty mają być prowadzone na 300-metrowym odcinku.
Zadanie zakłada także przebudowę parkingu w granicach pasa drogowego, a także przebudowę odcinka ulicy Sadowej. Szacunkowy koszt to 10 milionów złotych, a połowę miałby wynieść wkład własny.
Dodatkowa pula
W ramach niedawnego naboru gminy, na terenie których działały PGR-y, mogły składać dwa dodatkowe wnioski i właśnie tyle aplikacji złożył gdański samorząd. Miasto zabiega o pieniądze na przebudowę ul. Tęczowej na odcinku od ul. Nadwiślańskiej do ul. Turystycznej (odcinek o długości ok. 1,1 km). Planowany koszt to 5,85 mln zł, przy czym tylko 850 tys. zł miałby wynieść wkład własny.
Drugi projekt przewiduje budowę stadionu lekkoatletycznego w Gdańskim Ośrodku Kultury Fizycznej przy al. Grunwaldzkiej. W ramach zadania planowana jest budowa: czterotorowej bieżni o długości 100 m, stanowiska do skoku wzwyż, stanowiska do pchnięcia kulą oraz oświetlenia.
Szacunkowy koszt zadania to 3 mln zł, przy czym 1 mln zł stanowiłby wkład własny.
Program Inwestycji Strategicznych – o co chodzi?
Przypomnijmy, że wraz z początkiem tego roku wszedł w życie Polski Ład, czyli pakiet zmian podatkowych, który wiąże się m.in. z podniesieniem kwoty wolnej od podatku do 30 tysięcy złotych oraz podniesieniem drugiego progu podatkowego z 85 do 120 tys. zł. Program Inwestycji Strategicznych jest formą częściowej rekompensaty dla samorządów za ubytek w dochodach. Miasta, powiaty, gminy i samorządy wojewódzkie mogą się ubiegać o bezzwrotne dofinansowanie kluczowych inwestycji.
Cytowana w komunikacie Zenobia Glac-Ściebura, przewodnicząca zarządu dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe oceniła, że rozwój infrastruktury drogowej to jeden z priorytetów Gdańska.
– Kto chociaż raz spróbował ze Starogardzkiej dojechać Niepołomicką do ulicy Świętokrzyskiej w godzinach szczytu ten wie, co mam na myśli – powiedziała, nawiązując do planowanej budowy ul. Nowej Świętokrzyskiej.
W ramach drugiego wniosku ratusz ubiega się o pieniądze na zakup 14 autobusów elektrycznych, spełniających unijne wymogi ochrony środowiska. – Szacunkowa wartość zakupu wynosi 35 mln zł, a wnioskowane dofinansowanie to blisko 30 mln zł – czytamy w komunikacie prasowym.
Miasto planuje też przebudowę ul. Łąkowej na odcinku od ul. Podwale Przedmiejskie do ul. Długie Ogrody i tego dotyczy trzeci wniosek. Roboty mają być prowadzone na 300-metrowym odcinku.
Zadanie zakłada także przebudowę parkingu w granicach pasa drogowego, a także przebudowę odcinka ulicy Sadowej. Szacunkowy koszt to 10 milionów złotych, a połowę miałby wynieść wkład własny.
Dodatkowa pula
W ramach niedawnego naboru gminy, na terenie których działały PGR-y, mogły składać dwa dodatkowe wnioski i właśnie tyle aplikacji złożył gdański samorząd. Miasto zabiega o pieniądze na przebudowę ul. Tęczowej na odcinku od ul. Nadwiślańskiej do ul. Turystycznej (odcinek o długości ok. 1,1 km). Planowany koszt to 5,85 mln zł, przy czym tylko 850 tys. zł miałby wynieść wkład własny.
Drugi projekt przewiduje budowę stadionu lekkoatletycznego w Gdańskim Ośrodku Kultury Fizycznej przy al. Grunwaldzkiej. W ramach zadania planowana jest budowa: czterotorowej bieżni o długości 100 m, stanowiska do skoku wzwyż, stanowiska do pchnięcia kulą oraz oświetlenia.
Szacunkowy koszt zadania to 3 mln zł, przy czym 1 mln zł stanowiłby wkład własny.
Program Inwestycji Strategicznych – o co chodzi?
Przypomnijmy, że wraz z początkiem tego roku wszedł w życie Polski Ład, czyli pakiet zmian podatkowych, który wiąże się m.in. z podniesieniem kwoty wolnej od podatku do 30 tysięcy złotych oraz podniesieniem drugiego progu podatkowego z 85 do 120 tys. zł. Program Inwestycji Strategicznych jest formą częściowej rekompensaty dla samorządów za ubytek w dochodach. Miasta, powiaty, gminy i samorządy wojewódzkie mogą się ubiegać o bezzwrotne dofinansowanie kluczowych inwestycji.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |