Partner serwisu

Gdańsk. Próby obciążeniowe na wiadukcie Biskupia Górka

Magdalena Romanowska 31.05.2021

Gdańsk. Próby obciążeniowe na wiadukcie Biskupia Górka
fot. mat. pras.
Na wiadukcie Biskupia Górka trzeba przeprowadzić ostatnie testy przed zakończeniem budowy. W nocy z poniedziałku na wtorek (31 maja na 1 czerwca) obiekt zostanie wyłączony z ruchu, ponieważ będą na nim przeprowadzane próby obciążeniowe.
Dziś w nocy (31 maja) na obie nitki wiaduktu Biskupia Górka wjedzie po siedem 4-osiowych pojazdów o masie 32 ton każdy, ustawionych w sześciu kolumnach. Łączne obciążenie wyniesie 448 ton.

Operacja będzie polegać będzie na wykonaniu próby statycznej oraz próby dynamicznej obciążenia obiektów taborem samochodów ciężarowych. W trakcie próbnego obciążenia wykonane zostaną m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach. Badana będzie także stabilność podpór.

Podczas prób wiadukt będzie zamknięty i obowiązywać będą zmiany w komunikacji miejskiej.

Druga część wiaduktu Biskupia Górka została przekazana do użytkowania w styczniu tego roku. Nowy wiadukt nad torami w ciągu ul. Trakt św. Wojciecha jest oparty na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których podwieszone zostały pomosty (osobne dla każdej z jezdni), składające się ze stalowych rusztowań zespolonych z żelbetową płytą. W ramach projektu powstaje całkowicie nowy układ drogowy w ciągu głównej arterii Trójmiasta jaką jest ul. Trakt Św. Wojciecha.

Inwestycja objęła budowę nie tylko opisanego wiaduktu nad torami kolejowymi, ale również budowę estakady dojazdowej wraz z murami oporowymi, przyległego wiaduktu nad ulicą Nowe Podwale Grodzkie, mostu nad Kanałem Raduni, przebudowę dróg dojazdowych, elementów infrastruktury kolejowej oraz budowę wielopoziomowego parkingu Park&Ride.

Budowa wiaduktu jest elementem przebudowy Traktu św. Wojciecha w Gdańsku, elementem docelowego układu drogowego w ciągu DK-91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju. Głównym wykonawcą robót jest firma Budimex, z którą podpisano umowę w marcu 2018 r.

Prace na budowie zakończą się w połowie 2021 roku, a ich koszt to ok. 165 mln złotych. Koniec prac przewidziano na połowę 2021 r. Inwestycja dofinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony