GDDKiA odda tereny na budowę miejsc ładowania pojazdów przy ważnych szlakach

Fot. Google Maps
Ruszył przetarg na dzierżawę kolejnych fragmentów nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wybrani dzierżawcy będą także pełnili rolę operatora oraz dostawcy usługi ładowania dla tych stacji. Chodzi o MOP-y przy autostradach A1, A2, A4 oraz drogach ekspresowych S3, S7 i S8.
Przedmiotem obecnego postępowania przetargowego jest dzierżawa fragmentów nieruchomości aż na 36 Miejscach Obsługi Podróżnych (kategorii I). Znajdują się one w ciągu autostrady A1 (Toruń – Tuszyn oraz Sośnica – Gorzyczki), A2 (Konin – Stryków), A4 (Jędrzychowice – Krzyżowa, Wrocław – Katowice oraz Kraków – Korczowa), drogi ekspresowej S3 (Szczecin – Gorzów Wielkopolski), S7 (Elbląg – Kielce), S8 (Zambrów – Ostrów Mazowiecka oraz Wrocław – Kępno).
Oferty będą przyjmowane do 1 lutego 2021 roku, a podstawowym kryterium ich oceny będzie wysokość stałego czynszu dzierżawnegoz uwzględnieniem zasady ABAB (zasada antymonopolowa – dzierżawcy mogą składać oferty na co drugi MOP znajdujący się po tej samej stronie drogi).
W obecnym postepowaniu najwięcej MOP-ów ma być wydzierżawionych przy autostradzie A4 – to aż 16 miejsc. Ponadto GDDKiA chce oddać na budowę stacji ładowania miejsca na 5 MOP-ach przy S7, po 4 na A1, A2 i S3 oraz 3 MOP-y przy S8.
To nie pierwszy tego typu działanie administratora dróg krajowych. We wrześniu uruchomiona została stacja ładowania na MOP Wierzbnik przy autostradzie A4, natomiast w listopadzie planowane jest otwarcie kolejnych na MOP Guzew Północ, Jonas Południe, Jonas Północ (droga ekspresowa S8), Jankowice Wielkie oraz Proboszczowice (autostrada A4).
W sumie w 2019 roku GDDKiA zawarła 11 umów dotyczących budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych (przy A4 i S8), a kolejnych 9 podpisano w roku 2020. Dotyczą one miejsc przy A1, A2 oraz A4.
Oferty będą przyjmowane do 1 lutego 2021 roku, a podstawowym kryterium ich oceny będzie wysokość stałego czynszu dzierżawnegoz uwzględnieniem zasady ABAB (zasada antymonopolowa – dzierżawcy mogą składać oferty na co drugi MOP znajdujący się po tej samej stronie drogi).
W obecnym postepowaniu najwięcej MOP-ów ma być wydzierżawionych przy autostradzie A4 – to aż 16 miejsc. Ponadto GDDKiA chce oddać na budowę stacji ładowania miejsca na 5 MOP-ach przy S7, po 4 na A1, A2 i S3 oraz 3 MOP-y przy S8.
To nie pierwszy tego typu działanie administratora dróg krajowych. We wrześniu uruchomiona została stacja ładowania na MOP Wierzbnik przy autostradzie A4, natomiast w listopadzie planowane jest otwarcie kolejnych na MOP Guzew Północ, Jonas Południe, Jonas Północ (droga ekspresowa S8), Jankowice Wielkie oraz Proboszczowice (autostrada A4).
W sumie w 2019 roku GDDKiA zawarła 11 umów dotyczących budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych (przy A4 i S8), a kolejnych 9 podpisano w roku 2020. Dotyczą one miejsc przy A1, A2 oraz A4.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |