Partnerzy serwisu:

GDDKiA rozwiązała umowę z wykonawcą koncepcji S17 Ząbki – Zakręt

Magdalena Romanowska 01.06.2020

GDDKiA rozwiązała umowę z wykonawcą koncepcji S17 Ząbki – Zakręt
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o odstąpieniu od umowy na opracowanie dokumentacji dla S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Jednocześnie inwestor rozpoczął przygotowania do przetargu na wybór projektanta, który dokończy koncepcję programową dla S17 Ząbki – Zakręt. Jako powody odstąpienia od umowy GDDKiA podała zbliżający się termin zakończenia umowy przy równoczesnym niskim zaawansowaniu procentowym realizacji projektu oraz małym zaangażowaniu.
Umowa została zawarta w czerwcu 2019 roku z konsorcjum firm, którego liderem był Complex Projekt. W ciągu 12 miesięcy projektant był zobowiązany opracować elementy koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego.
GDDKiA poinformowała, że planuje ogłosić nowy przetarg jeszcze we wrześniu 2020 roku. Szacujemy, że w połowie 2022 roku będziemy mieć kompletną dokumentację, co oznacza, że ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” może nastąpić na przełomie 2022 i 2023 roku.

To kolejna komplikacja związana z tym odcinkiem S17. Wariant jej przebiegu, tzw. zielony, wskazany w decyzji środowiskowej z końca roku 2018 budził sprzeciw znacznej części mieszkańców dzielnicy Wesoła i podwarszawskiego Sulejówka, o czym informowaliśmy na początku bieżącego roku.

 

Z kolei przeciwko tzw. wariantowi czerwonemu wskazywanemu przez protestujących, podnoszony jest m.in. argument, że jego realizacja wiązałaby się z wyburzeniami budynków mieszkalnych
Wschodnia obwodnica w ciągu S17, według wariantu wskazanego w decyzji środowiskowej – wydanej pod koniec 2018 roku − na odcinku między Zakrętem i Ząbkami ma mieć ok. 10 km długości. Będzie miała 2 jezdnie z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe: Rembertów i Poligon (zjazd techniczny dla wojska).

S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki: węzeł Drewnica – węzeł Ząbki, węzeł Ząbki – węzeł Zakręt, węzeł Zakręt – węzeł Lubelska.

Na pierwszym z nich dobiegają końca prace związane z opracowaniem elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczną. Po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, pod koniec czerwca br. planujemy ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony