Partnerzy serwisu:

GDDKiA uspokaja: Nie ma zwrotu akcji w przypadku S6

ep. 23.07.2020

GDDKiA uspokaja: Nie ma zwrotu akcji w przypadku S6
Fot. Google Maps
Unieważnienie przetargu na pomorski odcinek S6 pomiędzy Słupskiem i Lęborkiem nie oznacza rezygnacji z budowy tej trasy – tłumaczy decyzję o unieważnieniu przetargu GDDKiA. W ostatnim kwartale tego roku ma ruszyć nowy przetarg.
Kilka dni temu poinformowano o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie budowy drogi ekspresowej S6 między Słupskiem i Lęborkiem. Jako przyczynę unieważnienia przetargu wskazane zostało nieuzyskanie dotacji z Unii Europejskiej – możliwość unieważnienia postępowania z tego powodu została przewidziana w ogłoszeniu o przetargu.

Unieważniony przetarg był ogłoszony w 2015 r. jako postępowanie ograniczone, czyli dwuetapowe. Formuła przetargu to także – jak tłumaczy GDDKiA – był powód unieważnienia przetargu. Obecnie GDDKiA realizuje inwestycje drogowe w ramach postępowań nieograniczonych, bez etapu prekwalifikacji wykonawców i takie – według zapowiedzi – są planowane w sprawie S6. – Zanim dojdzie do ogłoszenia nowych przetargów musieliśmy oficjalnie anulować poprzednie, ogłoszone jesienią 2015 roku – tłumaczy GDDKiA w komunikacie (w 2019 roku unieważniony został przetarg na odcinek Koszalin – Słupsk).

Jak zauważono, od 2015 roku zmieniła się także sytuacja podmiotowa wykonawców, którzy wówczas wyrażali zainteresowanie przetargiem.

Los drogi S6 w województwie pomorskim zmieniał się w ostatnich latach kilkukrotnie. W 2015 roku (pod koniec rządów PO-PSL) ogłoszone zostały pierwsze etapy przetargów na realizację tej drogi. Jeszcze zanim doszło do formalnego unieważnienia postępowań wiadomo było, że nie ma na nie pieniędzy. W 2018 roku oficjalnie potwierdzono, że droga może być realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Warunkiem miało być jedynie potwierdzenie, że koszty z tym związane nie będą zaliczane do długu publicznego.

W czerwcu tego roku, w czasie kampanii prezydenckiej ubiegający się o reelekcję Andrzej Duda poinformował, że droga będzie jednak budowana za pieniądze z Krajowego Funduszu Drogowego. W ślad za tym poszło zwiększenie finansowania Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Według aktualnych planów ze środków publicznych ma być budowana droga ekspresowa S6 na odcinku Koszalin – Bożepole Wielkie oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

W III kwartale tego roku mają ruszyć pierwsze przetargi na odcinki do realizacji w formule projektuj i buduj, a w III kwartale 2021 r. przetargi na odcinki budowane tradycyjnie.

Wiadomo, że w formule tradycyjnej będzie realizowany odcinek od Koszalina do początku obwodnicy Słupska o długości ponad 46 km. Dla niego obecnie opracowywany jest projekt budowlany. Dla odcinków od Lęborka do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej przetargi na wyłonienie wykonawców prac projektowych i budowlanych mają być ogłoszone w III kwartale br., a na S6 Słupsk – Lębork w IV kwartale br.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony