GDDKiA zamawia studium dla przygranicznej DK-7

Fot. Google Maps
Trzeba przeanalizować cztery możliwe warianty przebiegu drogi krajowej nr 7 z Rabki do Chyżnego w przekroju dwujezdniowym i wskazać optymalne rozwiązanie. Rusza przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
Jak pisaliśmy, droga krajowa nr 7 na południu Polski ma być przebudowana aż do polsko-słowackiej granicy w Chyżnem. Niedawno zakończyły się prace w ramach studium korytarzowego dla 35-kilometrowego odcinka od Rabki-Zdroju. W ramach tego etapu rozpatrzono 9 możliwych wariantów, a następnie cztery z nich rekomendowano do dalszych prac.
Studium uszczegółowi zaproponowane wcześniej przebiegi nowej drogi do kilku konkretnych wariantów. Efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i wybranie wariantu, który stanie się podstawą do przygotowania projektu budowlanego. Wykonawca STEŚ-R będzie miał 45 miesięcy od podpisania umowy na realizację zadania.
– W ubiegłym roku udostępniliśmy kierowcom tunel na Zakopiance. Trwa budowa kolejnego jej odcinka: w kierunku Nowego Targu. Już teraz myślimy jednak o tym, jak będzie należało rozbudowywać sieć drogową w rejonie Podtatrza w kolejnych latach. Dlatego konsekwentnie przygotowujemy się do budowy drogi o parametrach drogi ekspresowej między Rabką a granicą polsko-słowacką w Chyżnem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
DK-7 to obecnie najpopularniejsza trasa na Słowację. Przejście graniczne w Chyżnem jest najbardziej obciążone ruchem spośród wszystkich przejść na polsko-słowackiej granicy. Pomiar ruchu z 2021 roku wykazał, że na niektórych odcinkach DK-7 między Rabką a Chyżnem porusza się ponad 11 tys. pojazdów w ciągu doby, z tego ponad 2,1 tys. to ciężarówki. Na odcinku za Jabłonką, prowadzącym do granicy państwa, jest to prawie 4,5 tys. pojazdów, w tym ponad 1,6 tys. ciężarówek.
Oferty od projektantów zainteresowanych wykonaniem prac będą przyjmowane do 23 lutego.
Studium uszczegółowi zaproponowane wcześniej przebiegi nowej drogi do kilku konkretnych wariantów. Efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i wybranie wariantu, który stanie się podstawą do przygotowania projektu budowlanego. Wykonawca STEŚ-R będzie miał 45 miesięcy od podpisania umowy na realizację zadania.
– W ubiegłym roku udostępniliśmy kierowcom tunel na Zakopiance. Trwa budowa kolejnego jej odcinka: w kierunku Nowego Targu. Już teraz myślimy jednak o tym, jak będzie należało rozbudowywać sieć drogową w rejonie Podtatrza w kolejnych latach. Dlatego konsekwentnie przygotowujemy się do budowy drogi o parametrach drogi ekspresowej między Rabką a granicą polsko-słowacką w Chyżnem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
DK-7 to obecnie najpopularniejsza trasa na Słowację. Przejście graniczne w Chyżnem jest najbardziej obciążone ruchem spośród wszystkich przejść na polsko-słowackiej granicy. Pomiar ruchu z 2021 roku wykazał, że na niektórych odcinkach DK-7 między Rabką a Chyżnem porusza się ponad 11 tys. pojazdów w ciągu doby, z tego ponad 2,1 tys. to ciężarówki. Na odcinku za Jabłonką, prowadzącym do granicy państwa, jest to prawie 4,5 tys. pojazdów, w tym ponad 1,6 tys. ciężarówek.
Oferty od projektantów zainteresowanych wykonaniem prac będą przyjmowane do 23 lutego.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |