Partnerzy serwisu:

Gdynia: Terminal BCT z największym przeładunkiem w historii

Franciszek Wolski 01.01.2020

Gdynia: Terminal BCT z największym przeładunkiem w historii
fot. BCT Gdynia
20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni, przeładował 500-tysięczny kontener w 2019 roku. Oznacza to, że kończący się rok będzie rekordowy dla gdyńskiego terminala. Jak podaje zarząd spółki – wynik ten został osiągnięty dzięki znakomitej współpracy z armatorami żeglugowymi oraz załadowcami, korzystającymi od lat z usług BCT.
Rekordowy 2019 w BCT

Półmilionowe TEU (kontener o długości 20 stóp) zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC – Mediterranean Shipping Company.

– W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie – skomentował Wojciech Szymulewicz, prezes BCT. – Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych p prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik.. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT. Mamy także nadzieję, że w przyszłości dzięki nowym inwestycjom portowym, uda nam się uruchomić połączenia oceaniczne, co znacząco przyczyni się do kolejnych rekordów – podkreślił.

Porty Gdynia również silny

Dzięki dobremu wynikowi przeładunkowemu terminala BCT świętować może również Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG). – W imieniu ZMPG serdecznie gratuluję Zarządowi i Pracownikom Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, który w tym roku obchodzi 40-lecie działalności. Z okazji okrągłej rocznicy oraz nadchodzących świąt życzę dalszych sukcesów i kolejnych tak spektakularnych wyników – komentował podczas uroczystego odebrania półmilionowego kontenera Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia.

Po dziesięciu miesiącach 2019 roku mniejszy z trójmiejskich portów osiągnął wynik o 2,4% wyższy niż przed rokiem. Oznacza to, że na jego nabrzeżach, czyli również na terenie Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, obsłużono łącznie 20,047 mln ton ładunku.
Oznacza to, że podczas podsumowania bieżącego roku, tak jak na koniec 2018 roku, najprawdopodobniej będziemy mogli mówić o kolejnym rekordzie. Według przewidywań ma być to ponad 24 mln ton, w tym ponad 900 tys. TEU.

Dalszy rozwój

Mimo dobrych wyników ZMPG nie zwalnia tempa i dalej chce się rozwijać. W 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali umowę na unijne dofinansowanie projektu „Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja”. Planowane całkowite koszty inwestycji wyniosą niemal 70 milionów złotych. W wyniku podpisanej umowy inwestycja ta uzyskała wsparcie ze środków unijnych w kwocie około 20 milionów złotych. Poprzez elektryfikację dostępu kolejowego inwestycja usprawni funkcjonowanie transportu Intermodalnego Terminalu Kontenerowego od strony lądu.

Poza tym, jako kluczowe przedsięwzięcia ZMPG wskazuje nową obrotnicę oraz pogłębienie akwenów portowych oraz przebudowę nabrzeży. Jak zaznacza zarząd gdyńskiego portu – są to inwestycje o strukturalnym znaczeniu dla Polski i transeuropejskich sieci transportowych.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony