Gdynia. Wiadukt nad al. Piłsudskiego przejdzie remont

fot. UM Gdynia
W przeprowadzonym postępowaniu przetargowym na projekt remontu wiaduktu przy węźle im. Franciszki Cegielskiej w Gdyni wpłynęły trzy oferty. Wszystkie firmy zaproponowały 50-miesięczny okres rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia. Najkorzystniejszą wycenę przedstawiła warszawska firma Freyssinet Polska, która zadeklarowała przygotowanie dokumentacji w kwocie 39,4 tys. złotych.
54-metrowy wiadukt nad al. Piłsudskiego funkcjonuje od 2004 roku. Jest to obiekt jednoprzęsłowy o stalowej konstrukcji dźwigara. Codziennie przejeżdżają nim tysiące gdyńskich kierowców. Dlatego tak istotne jest utrzymanie go w odpowiednim stanie technicznym.
−Podczas ostatniego przeglądu zauważyliśmy, że mocowania urządzenia dylatacyjnego mają mechaniczne uszkodzenia. Ponadto nieszczelność dylatacji spowodowała zacieki na przyczółkach wiaduktu. Powyższe usterki wskazują konieczność wymiany dylatacji. Jest to jedna z napraw jaką wykonawca ma uwzględnić w dokumentacji projektowej – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, mgr. inż. Damian Jastrzębski, który nadzoruje to zadanie z ramienia ZDiZ.
Mając na uwadze powyższe wytyczne wykonawca dokumentacji projektowej ma uwzględnić wymianę dylatacji blokowej na dylatację modułową emont i malowanie przyczółków naprawy gzymsów oraz oczyszczenie i konserwacja łożysk.
Dokumentacja ma również uwzględnić kosztorysy inwestorskie, które oprócz kosztów wykonania wszelkich robót, mają uwzględnić koszt wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu. Projekt powinien też wskazać optymalną technologię wykonania remontu, która zminimalizuje czas trwania robót i potencjalne utrudnienia drogowe.
−Podczas ostatniego przeglądu zauważyliśmy, że mocowania urządzenia dylatacyjnego mają mechaniczne uszkodzenia. Ponadto nieszczelność dylatacji spowodowała zacieki na przyczółkach wiaduktu. Powyższe usterki wskazują konieczność wymiany dylatacji. Jest to jedna z napraw jaką wykonawca ma uwzględnić w dokumentacji projektowej – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, mgr. inż. Damian Jastrzębski, który nadzoruje to zadanie z ramienia ZDiZ.
Mając na uwadze powyższe wytyczne wykonawca dokumentacji projektowej ma uwzględnić wymianę dylatacji blokowej na dylatację modułową emont i malowanie przyczółków naprawy gzymsów oraz oczyszczenie i konserwacja łożysk.
Dokumentacja ma również uwzględnić kosztorysy inwestorskie, które oprócz kosztów wykonania wszelkich robót, mają uwzględnić koszt wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu. Projekt powinien też wskazać optymalną technologię wykonania remontu, która zminimalizuje czas trwania robót i potencjalne utrudnienia drogowe.
Komentarze:
Obiekty inżynierskie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |