Partnerzy serwisu:

Gefco testuje elektrycznego MANa eTGE

inf pras. 20.07.2020

Gefco testuje elektrycznego MANa eTGE
fot. mat.pras.
Gefco Polska prowadzi testy w pełni elektrycznego auta dostawczego MAN eTGE. Pojazd jest używany w transportach dla klientów Gefco Special oraz w dystrybucji lokalnej, koordynowanej przez oddział w Psarach koło Będzina. Decyzji o wyborze MAN eTGE do testów drogowych sprzyjał fakt, że Gefco jest operatorem logistycznym MAN w Polsce i Europie.
Elektryczny MAN eTGE przewozi ładunki dla klientów Gefco z wielu branż, a waga transportowanych towarów waha się od jednego do kilkuset kilogramów. Większość ładunków trafia do jednego z kluczowych klientów firmy – Special w Będzinie, skąd również odbierane są towary, które trafiają do magazynu przeładunkowego Gefco w Psarach. W pełni elektryczny MAN jest używany również w codziennym zabezpieczaniu załadunków i rozładunków klientów Gefco w okolicy Katowic.

– Test w pełni elektrycznego i zeroemisyjnego MANa eTGE prowadzi dywizja Gefco Special, która zajmuje się transportem ładunków pilnych, niestandardowych oraz wszelkich innych przesyłek wymagających specjalnego traktowania. Wiele operacji realizujemy przy użyciu pojazdów dostawczych, a możliwość wykonywania codziennych transportów przy zerowej emisji, braku hałasu oraz z korzyścią dla środowiska jest atrakcyjną perspektywą dla operatora logistycznego takiego jak Gefco – mówi Arkadiusz Skorupa, kierownik Transportów Całopojazdowych Krajowych w Gefco Polska. – Z jednej strony oczekujemy obniżenia kosztów dostaw, a z drugiej priorytetem jest dla nas środowisko – dodaje.

Zespół Gefco Special podczas testów monitoruje codzienną eksploatację pojazdu. Dane dostarcza pokładowy system telematyczny MAN eTGE a jednocześnie kierowca prowadzi kartę testową pojazdu, w której opisuje przebiegi, czasy ładowania i dodatkowe spostrzeżenia z eksploatacji. Samochody elektryczne są nadal droższe w zakupie od modeli konwencjonalnych, ale jak podkreśla producent pojazdu, różnicę w koszcie zakupu można odzyskać w ciągu zaledwie kilku lat, w zależności od przebiegu, planowanego wykorzystania i poziomu współfinansowania przez państwo.

Bezemisyjny MAN eTGE napędzany jest przez wydajny silnik elektryczny o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 290Nm dostępnym już od startu pojazdu. Samochód zasila akumulator litowo-jonowy o pojemności 36 kWh wbudowany w ramę pojazdu. MAN eTGE jest ładowany z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej, jak również poprzez rekuperację podczas hamowania. MAN eTGE ma zasięg do 173 km (według NEDC), a jego szybkie ładowanie do 80% za pomocą złącza CCS 40kW trwa 40 minut. Alternatywnie pojazd można ładować pojazd za pomocą dowolnego standardowego gniazda 230 V.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Elektromobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony