Hub wodorowy w Porcie Gdynia
Port Gdynia informuje o przygotowaniach koncepcji pn. „Hub wodorowy w Porcie Gdynia”, dokumentu będącego jednym z elementów inicjatywy budowy regionalnej gospodarki niskoemisyjnej opartej na wodorze i innych paliwach alternatywnych.
W dniu 26 maja w siedzibie spółki miało miejsce spotkanie dotyczące przygotowania koncepcji pn. „Hub wodorowy w Porcie Gdynia” w ramach programu pn.”Transformacja paliwowo-energetyczna” w Porcie Gdynia i regionie oraz identyfikacji podjęcia realizacji dalszych kamieni milowych w ramach transformacji w tym realizacji gospodarki wodorowej - czytamy w komunikacie.
Zarząd portu informuje, że koncepcja jest jednym z elementów prac związanych z dekarbonizacją portu jak również w obecnej sytuacji geopolitycznej może stanowić jeden z filarów niezależności paliwowo-energetycznej. Podczas wystąpień omówiono znaczenie wodoru dla całego regionu.
W spotkaniu wzięli udział lokalni interesariusze Portu Gdynia wśród których znaleźli się przedstawiciele terminali przeładunkowych, jak również przedstawiciele firm technologicznych, dostawców paliwa oraz samorządowcy. Wśród zaproszonych gości znaleźli się również przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.
Podczas spotkania zaprezentowano potencjał wodoru, który mógłby zaistnieć na terenie Portu Gdynia. Porty morskie wykazują duży potencjał jako miejsca do animacji działań związanych z początkową fazą rozwoju gospodarki wodorowej z uwagi na fakt obsługi różnych środków transportu związanych z obsługa ładunków i pasażerów - podkreśla zarząd portu.
W pierwszej fazie celem Zarządu Portu i partnerów jest zbudowanie popytu na paliwo wodorowe, a tym samym, gdy interesariusze z województwa pomorskiego wybiorą wodór, to stworzenie największego ekosystemu w Polsce. Zdaniem portu, przyniesie to korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe dla podmiotów portowych w portach morskich, mieszkańców m.in. Miasta Gdyni, Gdańska, Sopotu, Rumii, Kosakowa kolejnych podmiotów gospodarczych polskich i międzynarodowych oraz administracji publicznej krajowej, unijnej i międzynarodowej.
Zarząd portu informuje, że koncepcja jest jednym z elementów prac związanych z dekarbonizacją portu jak również w obecnej sytuacji geopolitycznej może stanowić jeden z filarów niezależności paliwowo-energetycznej. Podczas wystąpień omówiono znaczenie wodoru dla całego regionu.
W spotkaniu wzięli udział lokalni interesariusze Portu Gdynia wśród których znaleźli się przedstawiciele terminali przeładunkowych, jak również przedstawiciele firm technologicznych, dostawców paliwa oraz samorządowcy. Wśród zaproszonych gości znaleźli się również przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.
Podczas spotkania zaprezentowano potencjał wodoru, który mógłby zaistnieć na terenie Portu Gdynia. Porty morskie wykazują duży potencjał jako miejsca do animacji działań związanych z początkową fazą rozwoju gospodarki wodorowej z uwagi na fakt obsługi różnych środków transportu związanych z obsługa ładunków i pasażerów - podkreśla zarząd portu.
W pierwszej fazie celem Zarządu Portu i partnerów jest zbudowanie popytu na paliwo wodorowe, a tym samym, gdy interesariusze z województwa pomorskiego wybiorą wodór, to stworzenie największego ekosystemu w Polsce. Zdaniem portu, przyniesie to korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe dla podmiotów portowych w portach morskich, mieszkańców m.in. Miasta Gdyni, Gdańska, Sopotu, Rumii, Kosakowa kolejnych podmiotów gospodarczych polskich i międzynarodowych oraz administracji publicznej krajowej, unijnej i międzynarodowej.
Komentarze:
#Wodór w transporcie

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |