Partnerzy serwisu:

Impas w sprawie płatności dla części firm współpracujących z Energopolem przełamany

ep. 16.09.2019

Impas w sprawie płatności dla części firm współpracujących z Energopolem przełamany
fot. GDDKiA
Udało się pokonać trudności formalno-prawne związane z płatnościami bezpośrednimi dla niektórych podwykonawców Energopolu Szczecin. Chodzi o firmy, które udostępniały wykonawcy m.in. obwodnicy Wałcza siłę roboczą.
Jak informowaliśmy wcześniej, będąca obecnie w restrukturyzacji firma Energopol Szczecin od kilku miesięcy nie wypłaca wynagrodzeń dla firm, z którymi zawarła umowy na usługi podwykonawcze, czy tez związane ze świadczeniem usług lub dostaw. Płatności te, w ramach solidarnej odpowiedzialności, przejęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Do tej pory inwestor wypłacił firmom pracującym na rzecz kontraktów zleconych Energopolowi ok. 40 mln zł.

Problem pojawił się jednak w odniesieniu do części firm, z którymi generalny wykonawca zawierał umowy na udostępnianie siły roboczej. Z punktu widzenia publicznego inwestora, umowy te „były problematyczne” pod względem formalno-prawnym. Firmy, których dotyczył problem, swoje niezadowolenie wyrażały blokując DK-10 w Wałczu.

– W tego rodzaju umowach w przeciwieństwie do umów podwykonawczych na roboty budowlane pojawiły się wątpliwości odnośnie dokładnego zdefiniowania realizowanej części zamówienia publicznego – tłumaczy Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA. W tej sprawie konieczne były liczne spotkania indywidualne oraz zasięgania opinii prawnych.

Udało się rozwiązać ten problem – wynika z przekazanego komunikatu. – W każdej indywidualnej sprawie w najbliższym czasie po uzyskaniu potwierdzenia od Inżyniera Kontraktu będą wydawane odpowiednie decyzje. Pieniądze za wykonane roboty te firmy powinny otrzymać jeszcze we wrześniu – zapewnia inwestor.

Kwoty, które podwykonawcom wypłaca GDDKiA – w każdej sytuacji gdy dochodzi do tzw. płatności bezpośrednich – są następnie potrącane z wynagrodzenia głównego wykonawcy.

Energopol Szczecin 1 lipca złożył w sądzie wniosek o upadłość likwidacyjną, który po kilku tygodniach został zmieniony na postępowanie restrukturyzacyjne. Firma, która popadła w kłopoty finansowe realizuje na zlecenie GDDKiA, m.in. obwodnicę Wałcza, autostradę A6 na odcinku Szczecin Dąbie – Rzęśnica, węzeł Kijewo, a także obwodnicę Przecławia i Warzymic w ciągu DK-13. Jest także członkiem konsorcjum budującego łódzki tunel średnicowy. W tym przypadku inwestorem jest PKP PLK.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony